Rusza druga sieć radiowa RMF FM
KRRiT jednogłośnie wyraziła zgodę na powstanie sieci radiowej RMF Classic
Już we wrześniu rusza druga sieć radiowa RMF - RMF Classic. W czwartek KRRiT jednogłośnie przyznała spółce Multimedia (100% udziałów ma Krakowska Fundacja Komunikacji Społecznej, do której należy 32,1% udziałów w RMF) koncesje na nadawanie RMF Classic.
Nowa sieć radiowa powstaje na bazie trzech rozgłośni: Radio PSR w Szczecinie, Radio Zdrowie w Warszawie i Opera FM w Krakowie. Niebawem stacje będzie można odbierać również w Gdańsku i Wrocławiu pod warunkiem, że KRRiT przyzna wolne częstotliwości dla RMF Classic.
Projekt pod nazwą RMF Classic zakłada stworzenia ambitnego radia o profilu kulturalnym, o charakterze muzyczno -literackim. Będzie ono skierowane przede wszystkim do osób ze średnim i wyższym wykształceniem w dużych miastach, target docelowy 25-50. Program wypełni w większości muzyka, reszty dopełnią informacje ze świata ogólnie rozumianej kultury.
- To właśnie muzyka ma być bardzo mocnym wyznacznikiem charakteru RMF Classic. Chcemy zaproponować nowatorskie połączenie różnych jej gatunków i stylów - od muzyki klasycznej i operowej (oczywiście w starannie dobranych fragmentach), przez muzykę filmową i musicalową, aż po piosenkę poetycką, jazz i muzykę etniczną - mówił nam Paweł Pawlik z RMF Classic.
W sferze słowa ambicją RMF Classic będzie informowanie i recenzowanie najciekawszych wydarzeń teatralnych, filmowych, wystawienniczych, wydawniczych itp. Do studia zapraszani będą twórcy, artyści, aktorzy.
- Wielu z nich będzie miało okazję samemu promować w RMF Classic swoją twórczość - dodaje Paweł Pawlik.
W programie znajdzie się też miejsce na przedstawienie radiowych adaptacji fragmentów prozy, poezji, dramatu, a także na kabaret literacki.
- Ktoś powie: "...wszystko już było!". Otóż nie tak do końca. Chcemy zastosować nowoczesną, skondensowaną formę przekazu i staranną programację muzyczną, której próżno by szukać w podobnych (na pozór) przedsięwzięciach. Nie bez znaczenia jest fakt, że zespół Radia ma cenne doświadczenia wyniesione z tworzenia stacji komercyjnej - zapewnia Paweł Pawlik.
Współpracę z RMF Classic zadeklarowało wiele osób ze środowisk kulturotwórczych Krakowa, część z nich m.in. Wisława Szymborska, Grzegorz Turnau, Bronisław Maj, Andrzej Mleczko tworzy Radę Programową stacji.
- RMF Classic będzie stacją niszową. To nie jest w żadnym wypadku przedsięwzięcie o charakterze komercyjnym, choć nie odżegnujemy się od np. możliwości sponsorowania przez podmioty, które na co dzień chętnie uczestniczą w projektach kulturalnych, no a jeśli trafi się ambitny reklamodawca - to czemu nie...? - mówi Paweł Pawlik.
Dołącz do dyskusji: Rusza druga sieć radiowa RMF FM