Rusza kampania „Oglądaj legalne”. Będą znaki jakości dla serwisów
IAB Polska rozpoczyna akcję „Oglądaj legalne” promującą legalną dystrybucję treści wideo w internecie. W ramach kampanii serwisom zawierającym legalne wideo będą przyznawane potwierdzające to znaki jakości.
Kampania „Oglądaj legalne” oprócz promocji legalnie udostępnianego wideo w internecie ma na celu pomoc użytkownikom w identyfikowaniu takich materiałów. Okazuje się bowiem, że polscy internauci mają duże problemy z rozpoznawaniem serwisów, w których filmy czy programy telewizyjne są dystrybuowane zgodnie z prawem.
Na potrzeby akcji uruchomiono serwis ogladaj-legalne.pl, w którym można zapoznać się z informacjami na temat skali zjawiska legalnej dystrybucji wideo w polskim internecie. Na stronie publikowane będą także analizy i raporty z badań z zakresu świadomości użytkowników na temat legalnej dystrybucji wideo online
Ponadto IAB Polska w ramach kampanii będzie przyznawać znak jakości serwisom, które legalnie dystrybuują treści wideo. Takie oznaczenia otrzymały już współpracujące przy akcji strony Cineman.pl, Interia.tv, Ipla, Iplex.pl, Kinoplex.pl, VoD.Onet.pl i Wp.tv. Kolejne wnioskujące o to witryny będą weryfikowane są m.in. przez dystrybutorów filmowych.
- Chcemy, aby nasz sektor kojarzył się z jakością usług i legalnością. Jako największa organizacja branży internetowej staramy się promować dobre praktyki - uzasadnia Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska. - Chcemy też zachęcić do refleksji na temat tego, gdzie kierujemy budżety reklamowe i czy reklamujemy marki naszych klientów w bezpiecznym kontekście, w serwisach mogących dać gwarancję legalności wszystkich swoich treści - dodaje.
Oprócz serwisów, które otrzymały już znak jakości „Oglądaj legalne”, przy kampanii współpracują firmy Canal+, Net, Weltbild Polska, Atmedia, IDM.net, ISTV Media, Fabryka e-biznesu, MediaCom, Monolith, Viacom i Gutek.
Dołącz do dyskusji: Rusza kampania „Oglądaj legalne”. Będą znaki jakości dla serwisów