Rusza nowa gazeta codzienna
22 października pierwszy numer nowego dziennika. Cena - 1zł, nakład - 700.000 egz.
22 października Axel Springer Polska wyda pierwszy numer nowego dziennika, noszącego tytuł Fakt. Gazeta Codzienna. Pracami ponad 120-osobowej redakcji kierują: Grzegorz Jankowski, od ponad dwóch lat związany z wydawnictwem, wcześniej jako zastępca redaktora naczelnego Newsweek Polska oraz wicenaczelni: Tomasz Kontek i Robert Krasowski.
Jak informuje Axel Springer Polska, Fakt łączy cechy popularnej, nowoczesnej gazety opartej na obrazie (fotografii) z tradycyjnym modelem gazety informującej o wszystkich najważniejszych wydarzeniach - od polityki, poprzez informacje krajowe, ekonomiczne, kulturalne, show-business, sport po aktualności zagraniczne.
- Robimy gazetę popularną, szybką, wyczerpującą temat, niezależną. W jasny i prosty sposób opisujemy wydarzenia i zjawiska społeczne. Będziemy zaskakiwać pomysłami dziennikarskimi - czytelnik nie będzie się nudził. Będziemy wzruszać czytelnika, będziemy dla niego przyjaźni. Chcemy też pomóc w rozwiązywaniu codziennych problemów. - mówi Grzegorz Jankowski, redaktor naczelny Faktu.
Duży tytuł do głównego tekstu i nowoczesny layout mają określać, jakie wydarzenie redakcja uznała za najważniejsze. Ważną cechą Faktu jest przekazywanie informacji w oryginalny sposób - pozbawiony sprawozdawczości, oparty na nieszablonowych pomysłach.
"Bardzo długo i starannie przygotowywaliśmy się do uruchomienia naszego nowego tytułu. To bez wątpienia największe i najtrudniejsze przedsięwzięcie wydawnicze, z jakim mieliśmy do tej pory do czynienia. Mamy nadzieję, że spełni on oczekiwania naszych czytelników i samego wydawnictwa" powiedział Wiesław Podkański, Prezes Zarządu Axel Springer Polska.
Podkański powiedział, że inwestycja ta zwróci się po 5-7 latach. Nie podał jednak, jakie wpływy ma przynosić wydawnictwu nowy dziennik.
Początkowo dziennik będzie drukowany w 700 tysiącach egzemplarzy, co jest największym nakładem w codziennej prasie w Polsce. Objętość: 32 strony + 8 stron wydania warszawskiego. Dziennnik ma kosztować złotówkę, a cena ta będzie utrzymywana "tak długo jak potrzeba". Dla porównania Gazeta Wyborcza kosztuje 2,8 złotego, a Super Express 1,6 złotego. Gazety te wydawane są w nakładzie odpowiednio 420.000 i 400.000 egzemplarzy.
Wydanie ogólnopolskie każdego dnia będzie zawierało następujące działy: Polityka, Ekonomia, Sport, Wydarzenia, Kultura, Ludzie, Porady, Informacje ze Świata, Program TV (na dany dzień), Rozrywka. Wydanie warszawskie będzie stanowiło osobny grzbiet, z własną stroną tytułową i logo. Każdego dnia do dziennika będą dołączone dodatki tematyczne: Praca, Auto, Wiedza, Czytadło, Tele, Magazyn. Dodatek telewizyjny, który będzie ukazywał się w czwartek, będzie podzielony na dwa bloki: magazynowy i informacyjny. Magazyn natomiast ma zawierać reportaże, opowiadania, historie o ludziach znanych.
Wprowadzeniu gazety na rynek towarzyszyć będzie kampania promocyjna, której kreację przygotowała agencja PZL, zakupem mediów zajmuje się HMS Carat. Kampania obejmie wszystkie dostępne media: prasę, radio, telewizję i outdoor; zaplanowana jest również promocja w punktach sprzedaży na terenie całej Polski.
Format dziennika jest zbliżony do A3 (273x370mm, 288x410mm, 280x410 mm), papier biały wysokiej jakości, strona będzie podzielona na 40 modułów (5 w poziomie i 8 w pionie).
Szefowie działów: Polityka - Marta Stremecka, Wydarzenia - Robert Feluś, Reportaż - Grażyna Musiałek, Ekonomia - Anna Magdziarz, Ludzie - Marta Bratkowska, Sport - Jacek Adamczyk, Miasto - Jan Domaniewski, Foto - Wojciech Rzążewski.
Dołącz do dyskusji: Rusza nowa gazeta codzienna