SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek gier z optymistycznymi prognozami. W 2024 r. 3,3 mld graczy i niemal 220 mld dolarów przychodu

Globalne wydatki konsumentów na gry sięgną w tym roku 175,8 mld dolarów - prognozuje firma analityczna Newzoo. Będzie to oznaczało nieznaczny spadek (o 1,1 proc.) w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale w dłuższej perspektywie rynek będzie na fali wznoszącej.

Do tegorocznego spadku wartości globalnego rynku gier przyczynią się segmenty PC i konsol. W przypadku gier na pecety wydatki konsumentów mają zmaleć o 2,8 proc., do 35,9 mld dolarów, a w przypadku gier na konsole - o 8,9 proc., do 49,2 mld dolarów.

Natomiast segment gier mobilnych, w mniejszym stopniu niż PC i konsole dotknięty skutkami pandemii COVID-19, ma wzrosnąć o 4,4 proc., do 90,7 mld dolarów. To ponad połowa wartości całego rynku.

Według Newzoo, prognozowany na ten rok ogólny spadek będzie tymczasowy. Rynek szybko się odbuduje i w latach 2019-2024 będzie rósł rocznie średnio o 8,7 proc. W 2023 roku wydatki konsumentów na gry mają po raz pierwszy w historii przekroczyć próg 200 mld dolarów, a w roku 2024 sięgnąć 218,7 mld dolarów.

Liczba graczy na świecie zbliży się w 2021 roku do 3 mld, przy wzroście o 5,4 proc. wobec roku 2020. Ponad połowę graczy (55 proc.) stanowią mieszkańcy regionu Azji i Pacyfiku.

2,8 mld osób będzie w tym roku grało w gry na urządzeniach mobilnych, podczas gdy na komputerach - 1,4 mld, a na konsolach - 0,9 mld.

Granica 3 mld graczy na świecie ma zostać przekroczona już w przyszłym roku, a w roku 2024 ma ich być ponad 3,3 mld. Prognozowane przez Newzoo średnioroczne tempo wzrostu liczby graczy w latach 2015-2024 to 5,6 proc.

Dołącz do dyskusji: Rynek gier z optymistycznymi prognozami. W 2024 r. 3,3 mld graczy i niemal 220 mld dolarów przychodu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no nie wiem
nie ogarniam prognoz tego rzekomego turbopotencjału rynku gier mobilnych, kto normalny przy dużych tytułach będzie decydował się na grę na mikroekraniku smartfona, kiedy ma do wyboru konsolę z 55ma calami z dolby surround lub nawet przenośnego switcha
0 0
odpowiedź