Rynek gier wideo będzie w 2016 r. wart 81 mld USD
W 2016 roku przychód na globalnym rynku gier wideo wyniesie 81 miliardów dolarów, w porównaniu do 66 miliardów dolarów w roku 2010.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza DFC Intelligence, według której już w roku 2013 przychód ze sprzedaży gier w internecie będzie wyższa niż z oprogramowania w tradycyjnych sklepach.
Szacunki DFC obejmują przychód ze sprzedaży stacjonarnych i przenośnych konsol do gier wideo oraz przeznaczonych na nie gier (w kanałach tradycyjnych i online), gier PC oraz gier na urządzenia mobilne, takie jak telefony komórkowe, tablety, odtwarzacze muzyczne i inne urządzenia umożliwiające granie.
Według firmy badawczej, tradycyjny światowy rynek interaktywnej rozrywki osiągnął swój szczyt w 2008 roku, kiedy jego wartość sięgnęła 58 miliardów dolarów. Na najbliższe kilka lat przewidywany jest stały spadek, a w roku 2016 przychód wygenerowany w tradycyjnych sklepach ma sięgnąć 43 miliardów dolarów.
Tymczasem szybki wzrost prognozowany jest dla segmentu online. W latach 2010 - 2016 przychód ze sprzedawanych przez internet gier na komputery PC, konsole i urządzenia mobilne ma zwiększyć się z 19,3 do 37,9 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Rynek gier wideo będzie w 2016 r. wart 81 mld USD