Rynek przeglądarek internetowych: Chrome coraz bliżej IE
Chrome ma już blisko 30 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek i jest coraz bliżej pokonania Internet Explorera. Aplikacja Google szybki wzrost notuje także w Polsce, gdzie wciąż zdecydowanie prowadzi Firefox.
Z danych StatCounter wynika, że w lutym tego roku Chrome miał w skali globalnej 29,84 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 28,4 proc. w styczniu.
Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 37,45 proc. do 35,75 proc. rynkowego udziału.
Na trzecim miejscu znalazł się w lutym Firefox (24,88 proc.), , a pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (6,77 proc.) i Opera (2,02 proc.).
W Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, ale między styczniem a lutym zanotował on spadek z 48,08 proc. do 47,72 proc. udziału w naszym rynku. Znacząco zyskał Chrome, zwiększając swój rynkowy udział z 25,04 proc. do 25,9 proc. Kolejne miejsca zajęły przeglądarki Internet Explorer (15,33 proc.), Opera (9,01 proc.) i Safari (1,39 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome coraz bliżej IE