SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE poniżej 30 proc.

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w lutym powiększył przewagę nad Internet Explorerem, którego udział po raz pierwszy spadł poniżej 30 proc. Aplikacja Google straciła natomiast na polskim rynku, co wykorzystał liderujący Firefox.

Z danych StatCounter wynika, że w lutym Chrome miał w skali globalnej 37,09 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 36,52 proc. w styczniu. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 30,71 proc. do 29,82 proc. rynkowego udziału.

Stracił także trzeci w rankingu Firefox - z 21,42 proc. do 21,34 proc. Zyskały natomiast zamykające pierwszą piątkę przeglądarki Safari firmy Apple (8,6 proc. - wzrost o 0,31 pkt. proc.) oraz Opera (1,22 proc. - wzrost o 0,03 pkt. proc.).

W Polsce zdecydowanie prowadzi Firefox, który między styczniem a lutym zanotował wzrost z 44,25 proc. do 45,24 proc. udziału w naszym rynku. Stracił natomiast wcześniej sukcesywnie zmniejszający dystans do lidera Chrome - z 34,12 proc. do 33,06 proc.

Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (12,53 proc. - wzrost o 0,37 pkt. proc.), Opera (6,38 proc. - spadek o 0,39 pkt. proc.) oraz Safari (1,73 proc. - wzrost o 0,05 pkt. proc.).

Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE poniżej 30 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl