SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy cyfrowej na koniec roku osiągnie wartość 8,8 mld zł

Wartość rynku reklamowego online może przekroczyć granicę 10 mld zł w 2025 roku, a w tym roku osiągnie wartość 8,8 mld zł - wynika z Raportu Strategicznego Internet 2023/2024 IAB Polska.

“Polska branża cyfrowa jest dojrzała i stabilna, a internet stanowi integralną część działań marketingowych, już teraz odpowiadając za 53 proc. tortu reklamowego. Optymizmem napawa widoczny potencjał do dalszych wzrostów” - twierdzi IAB Polska.

Organizacja zwraca uwagę, że z drugiej strony branża stoi przed ważnym sprawdzianem z szybkości adaptacji do nowych rozwiązań. Sztuczna inteligencja rzuca wyzwanie pełne nieograniczonych możliwości, ale i nowych wyzwań.

– Mamy świadomość, że Raport Strategiczny IAB Polska od lat jest ważnym kierunkowskazem dla branży, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że w tym wyjątkowym, jubileuszowym roku, wiele firm czekało na niego w jeszcze większym napięciu. Właśnie teraz, w momencie rewolucyjnych zmian świata digital, wyjątkowo uważnie czytamy najświeższe dane, analizy trendów i zjawisk wpływających na poszczególne obszary rynku, bo pytania o kierunki dalszego rozwoju w dobie AI czekają na odpowiedzi. Dziś, po dwudziestu pięciu latach, kiedy jako branża osiągnęliśmy stabilność i uporządkowane ramy działania, niezmiennie koncentrujemy się na tym, co będzie jutro, a nie na tym, co już osiągnęliśmy. Z ciekawością przyglądamy się aspektom opisanym w raporcie, stanowiącym pokaźne kompendium wiedzy na temat branży komunikacji cyfrowej i jej rozwoju – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Gen AI – demokratyzacja w IT

Pytanie o zakres zmian, jakie w branży komunikacji cyfrowej wprowadza sztuczna inteligencja, powraca w wielu rozdziałach dokumentu. IAB wskazuje, że rozbudowane możliwości generowania tekstów i obrazów przyniosły pierwsze duże kampanie reklamowe oparte o AI, takich gigantów jak Coca-Cola, Nike czy Half Price, ale miniony rok to także demokratyzacja sztucznej inteligencji, która, dzięki otwartym API, jest dostępna dla szerokiego grona użytkowników nie mających głębokiej wiedzy technicznej i ogromnych budżetów.

AI-Generated Advertising to nie jedyne nowość, sztuczna inteligencja pozwoliła także m.in. na wprowadzenie udoskonalonych chatbotów i lepszą interakcję z klientami, analiza ogromna zbiorów danych umożliwia bezprecedensowe możliwości personalizacji i optymalizacji kampanii. “Rewolucyjne zmiany, jakie AI wprowadza w komunikacji marek z konsumentami, sprawiają, że właśnie marketing jest jednym z kluczowych obszarów, które mogą wejść na wyższy etap produktywności dzięki jej wykorzystaniu” - czytamy.

Rynek reklamy online wciąż rośnie

W 2023 roku internet odpowiadał za ponad dwie trzecie wzrostu całego segmentu komunikacji. Wśród najprężniej rozwijających się segmentów rynku na pierwszym miejscu wyróżnia się reklama internetowa.

W ubiegłym roku komunikacja cyfrowa pozyskała 53 proc. tortu reklamowego. Rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo rozwojowe w porównaniu do wcześniejszego roku, a zakładając utrzymanie tego tempa, jego wartość powinna na koniec roku 2024 osiągnąć pułap 8,6–8,8 mld zł, zaś w roku kolejnym przekroczyć granicę 10 mld zł. Wg IAB Polska to prawdopodobny scenariusz w świecie, w którym cyfrowe media audiowizualne rewolucjonizują standard korzystania z treści telewizyjnych, DOOH zmienia jakość całego segmentu reklamy zewnętrznej, a ścieżka zakupowa klientów coraz częściej zaczyna się i kończy w e-commerce. 

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy cyfrowej na koniec roku osiągnie wartość 8,8 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl