SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie liczba spotów reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2018 roku były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,90 mln spotów reklamowych, o 8,42 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,99 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,60 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,58 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 206,68 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,65 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 22,40 proc. do 181,30 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (68,76 mln zł; wzrost o 24,23 proc.), która wyprzedziła TVP2 (56,59 mln zł; - 2,52 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 30,54 mln zł i wzrostem o 9,60 proc.

19. miejsce zajął Nick Jr, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 256,80 proc. do 16,54 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła kanał TV4, którego wpływy zmniejszyły się o 31,16 proc. do 28,60 mln zł (stacja ta w zestawieniu była 6.).

Najwięcej na reklamę w telewizji - 113,07 mln zł - w sierpniu 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 27,89 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (64,87 mln zł; do góry o 54,84 proc.) i Pepsico (40,85 mln zł; + 29,85 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rośnie liczba spotów reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Net
Miesiąc temu zakończyła mi się umowa z kablówką i całkowicie zrezygnowałem z TV tylko i wyłącznie przez ogromną ilość reklam. Naprawdę telewizji po prostu nie da się oglądać przez te reklamy.
odpowiedź