Rynek reklamy telewizyjnej w lipcu: Polsat i Aflofarm liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu br. były o 3 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W lipcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,27 mln spotów reklamowych, o 3,80 proc. więcej, niż w lipcu 2015 roku. Trwały one 14,49 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,98 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,37 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wirtualnemedia.pl | Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | |
lipiec 2015 | lipiec 2016 | ||
Czas spotów (gg:mm:ss) | 13 981:25:09 | 14 486:21:22 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) | 1 335 297 416 | 1 371 232 174 | 2,69% |
Ilość spotów | 2 188 618 | 2 271 727 | 3,80% |
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 217,33 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 19,71 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto dodać, że stacja ta w lipcu br. pokazywała mecze Euro 2016.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,17 proc. do 117,68 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (70,68 mln zł; spadek o 8,18 proc.; stacja ta również pokazywała mecze Euro 2016). Tuż za podium znalazła się TVP2 (47,24 mln zł; w dół o 4,07 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 31,84 mln zł i wzrostem o 16,75 proc.
W zestawieniu top 20 stacji najwięcej zyskała TV6 - było to 31,32 proc. do 16,40 mln zł. Z kolei największy spadek, wynoszący 18,09 proc. do 15,42 proc., odnotowało Polo TV.
Stacja | Wpływy (w zł) | Dynamika w proc. | |
lipiec 2015 | lipiec 2016 | ||
Polsat | 181 553 295 | 217 329 285 | 19,71% |
TVN | 117 872 720 | 117 677 510 | -0,17% |
TVP1 | 76 979 734 | 70 682 575 | -8,18% |
TVP2 | 49 238 440 | 47 236 244 | -4,07% |
TV4 | 27 276 188 | 31 844 640 | 16,75% |
TVN24 | 36 303 140 | 31 756 851 | -12,52% |
AXN | 29 904 539 | 28 706 061 | -4,01% |
TV PULS | 22 667 712 | 25 720 730 | 13,47% |
Discovery | 24 275 736 | 25 395 056 | 4,61% |
Stopklatka | 23 527 545 | 24 476 925 | 4,04% |
TVN7 | 24 587 974 | 24 028 324 | -2,28% |
Puls 2 | 17 768 435 | 22 002 674 | 23,83% |
National Geographic | 19 778 925 | 19 726 259 | -0,27% |
TTV | 14 453 093 | 18 611 505 | 28,77% |
TLC | 17 001 697 | 17 723 061 | 4,24% |
Comedy Central | 17 982 693 | 17 690 303 | -1,63% |
Investigation Discovery | 16 208 692 | 16 911 258 | 4,33% |
TV6 | 12 490 378 | 16 401 920 | 31,32% |
Polo TV | 18 829 633 | 15 423 745 | -18,09% |
Polsat2 | 15 296 620 | 15 089 705 | -1,35% |
W lipcu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 113,51 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 30,39 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (49,89 mln zł; do góry o 15,80 proc.) i T-Mobile (44,56 mln zł; do góry o 125,58 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | Dynamika w proc. | |
lipiec 2015 | lipiec 2016 | ||
AFLOFARM | 163 055 325 | 113 506 242 | -30,39% |
PROCTER & GAMBLE | 43 079 757 | 49 885 123 | 15,80% |
T-MOBILE POLSKA SA | 19 754 822 | 44 562 125 | 125,58% |
PEPSICO | 27 609 095 | 39 812 212 | 44,20% |
LIDL | 22 810 490 | 30 762 125 | 34,86% |
UNILEVER | 30 556 109 | 30 134 649 | -1,38% |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 26 405 215 | 29 232 776 | 10,71% |
NESTLE | 30 889 570 | 27 953 819 | -9,50% |
GRUPA ZYWIEC SA | 19 037 985 | 24 910 047 | 30,84% |
P4 | 34 834 983 | 24 610 517 | -29,35% |
POLPHARMA | 14 720 885 | 24 473 052 | 66,25% |
ORANGE SA | 14 943 709 | 23 070 199 | 54,38% |
US PHARMACIA INC. | 10 339 252 | 20 036 625 | 93,79% |
COCA COLA | 24 086 917 | 19 487 116 | -19,10% |
JERONIMO MARTINS | 2 221 417 | 19 122 256 | 760,81% |
BEIERSDORF-LECHIA | 9 220 681 | 18 187 498 | 97,25% |
VOLKSWAGEN GROUP | 8 468 710 | 18 152 398 | 114,35% |
LOREAL | 20 003 532 | 17 917 302 | -10,43% |
MASPEX WADOWICE | 13 073 341 | 17 623 517 | 34,80% |
NATUR PRODUKT PHARMA | 4 005 035 | 14 205 782 | 254,70% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w lipcu: Polsat i Aflofarm liderami