SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy telewizyjnej w lipcu: Polsat i Aflofarm liderami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu br. były o 3 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W lipcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,27 mln spotów reklamowych, o 3,80 proc. więcej, niż w lipcu 2015 roku. Trwały one 14,49 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,98 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,37 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

lipiec 2015

lipiec 2016

Czas spotów (gg:mm:ss)

13 981:25:09

14 486:21:22

 

Wydatki na reklamę (w zł)

1 335 297 416

1 371 232 174

2,69%

Ilość spotów

2 188 618

2 271 727

3,80%

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 217,33 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 19,71 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto dodać, że stacja ta w lipcu br. pokazywała mecze Euro 2016.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,17 proc. do 117,68 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (70,68 mln zł; spadek o 8,18 proc.; stacja ta również pokazywała mecze Euro 2016). Tuż za podium znalazła się TVP2 (47,24 mln zł; w dół o 4,07 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 31,84 mln zł i wzrostem o 16,75 proc.

W zestawieniu top 20 stacji najwięcej zyskała TV6 - było to 31,32 proc. do 16,40 mln zł. Z kolei największy spadek, wynoszący 18,09 proc. do 15,42 proc., odnotowało Polo TV.

Stacja

Wpływy (w zł)

Dynamika w proc.

lipiec 2015

lipiec 2016

Polsat

181 553 295

217 329 285

19,71%

TVN

117 872 720

117 677 510

-0,17%

TVP1

76 979 734

70 682 575

-8,18%

TVP2

49 238 440

47 236 244

-4,07%

TV4

27 276 188

31 844 640

16,75%

TVN24

36 303 140

31 756 851

-12,52%

AXN

29 904 539

28 706 061

-4,01%

TV PULS

22 667 712

25 720 730

13,47%

Discovery

24 275 736

25 395 056

4,61%

Stopklatka

23 527 545

24 476 925

4,04%

TVN7

24 587 974

24 028 324

-2,28%

Puls 2

17 768 435

22 002 674

23,83%

National Geographic

19 778 925

19 726 259

-0,27%

TTV

14 453 093

18 611 505

28,77%

TLC

17 001 697

17 723 061

4,24%

Comedy Central

17 982 693

17 690 303

-1,63%

Investigation Discovery

16 208 692

16 911 258

4,33%

TV6

12 490 378

16 401 920

31,32%

Polo TV

18 829 633

15 423 745

-18,09%

Polsat2

15 296 620

15 089 705

-1,35%

W lipcu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 113,51 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 30,39 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (49,89 mln zł; do góry o 15,80 proc.) i T-Mobile (44,56 mln zł; do góry o 125,58 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

lipiec 2015

lipiec 2016

AFLOFARM

163 055 325

113 506 242

-30,39%

PROCTER & GAMBLE

43 079 757

49 885 123

15,80%

T-MOBILE POLSKA SA

19 754 822

44 562 125

125,58%

PEPSICO

27 609 095

39 812 212

44,20%

LIDL

22 810 490

30 762 125

34,86%

UNILEVER

30 556 109

30 134 649

-1,38%

KOMPANIA PIWOWARSKA

26 405 215

29 232 776

10,71%

NESTLE

30 889 570

27 953 819

-9,50%

GRUPA ZYWIEC SA

19 037 985

24 910 047

30,84%

P4

34 834 983

24 610 517

-29,35%

POLPHARMA

14 720 885

24 473 052

66,25%

ORANGE SA

14 943 709

23 070 199

54,38%

US PHARMACIA INC.

10 339 252

20 036 625

93,79%

COCA COLA

24 086 917

19 487 116

-19,10%

JERONIMO MARTINS

2 221 417

19 122 256

760,81%

BEIERSDORF-LECHIA

9 220 681

18 187 498

97,25%

VOLKSWAGEN GROUP

8 468 710

18 152 398

114,35%

LOREAL

20 003 532

17 917 302

-10,43%

MASPEX WADOWICE

13 073 341

17 623 517

34,80%

NATUR PRODUKT PHARMA

4 005 035

14 205 782

254,70%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w lipcu: Polsat i Aflofarm liderami

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polo
Błąd! Halo! To Unilever czy może przypadkiem Aflofarm jest w tabeli na pierwszym miejscu??
odpowiedź
User
Aśka
TMobile grubo zaszalało! pod 100% wzrostu?! Euro i nowa kampania na hit ich zdecydowanie poniosły! ;p dużo inwestycji ostatnio zaplanowali, jestem ciekawa, czy podołają, bo ostatnio mają naprawdę dobrą ofertę dla klientów detalicznych: uprościli abonamenty, oby tak zostało!
odpowiedź