Rysunki Henryka Sawki promują szybką terapię onkologiczną (wideo)
Wystartowała kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Zdrowia promująca pakiet onkologiczny, który wejdzie w życie z początkiem 2015 roku. Akcję, wykorzystującą rysunki Henryka Sawki, prowadzi w internecie agencja Five Media.
W ramach kampanii emitowane są cztery 30-sekundowe spoty, które wyjaśniają krok po kroku, czym jest pakiet onkologiczny oraz co nowego wprowadzone przepisy dadzą pacjentowi. Reklamy mają formę animacji opartych na rysunkach Henryka Sawki, publikującego m.in. w tygodniku „Newsweek”.
- Ministerstwo Zdrowia podjęło współpracę z Henrykiem Sawką ze względu na potrzebę przekazania pacjentom - w przystępny i zapadający w pamięć sposób - informacji dotyczących zmian w systemie opieki zdrowotnej, wprowadzanych w ramach tzw. pakietu onkologicznego - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Bąk, rzecznik prasowy ministra zdrowia.
Bąk podkreśla, że na wybór Sawki do tego projektu miało wpływ także jego doświadczenie we współpracy z rynkiem medycznym, m.in. przy kampanii społecznej „Rak. To się leczy”, oraz dorobek artystyczny.
Przepisy ułatwiające dostęp pacjentów z problemami onkologicznymi do lekarzy specjalistów zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2015 roku. Po zmianach przy rozpoznawaniu nowotworu pierwszą diagnozę stawiać będzie lekarz rodzinny, który założy pacjentowi Kartę Pacjenta Onkologicznego oraz skieruje go do lekarzy specjalistów. Badania potwierdzające diagnozę mają być wykonywane w ciągu dziewięciu tygodni.
Kampania obejmuje telewizję i internet. Potrwa do lutego przyszłego roku. Akcję obsługuje biuro prasy i promocji Ministerstwa Zdrowia, zaś w internecie jest ona prowadzona przez agencję Five Media.
Przypomnijmy, że w czerwcu br. resort zdrowia realizował kampanię informacyjno-edukacyjną promującą Internetowe Konto Pacjenta oraz e-Receptę. Twarzą akcji była Dorota Wellman (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Rysunki Henryka Sawki promują szybką terapię onkologiczną (wideo)