„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami e-wydań dzienników w lipcu
W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lipcu 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 235 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 678 egz., o 1,90 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 10,33 proc. do 3 278 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła szóstą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 19,02 proc. i wyniósł 363 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 18,14 proc. do 176 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu był ósmy.
Tylko jeden dziennik w maju br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku zmalał o 13,44 proc. i wyniósł 599 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2017 roku należała do „Gazety Krakowskiej” (Polska Press Grupa), która awansowała z 15. lokaty. Jej wynik wyniósł 452 egz., po wzroście o 494,74 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), awansujący z piątej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 378 egz., po wzroście o 44,83 proc.
Podium, po spadku z 2. pozycji, uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 15,58 proc. do 356 egz.
Z 19. na 5. lokatę awansował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 259 egz., po wzroście o 619,44 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Dziennik Bałtycki” (również Polska Press Grupa) - było to 77,67 proc. do 199 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 1. na 8.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami e-wydań dzienników w lipcu