„Rzeczpospolita” z największym wzrostem wśród e-wydań, „Dziennik Gazeta Prawna” liderem
W I półroczu br. największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, a największy wzrost zanotowała „Rzeczpospolita”. Wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I [półroczu 2013 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 8 670 egz. W porównaniu do I półrocza 2012 roku tytuł zyskał 53,75 proc. Miał on drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 16,26 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 7 321 egz., czyli o 82,25 proc. większym niż rok wcześniej. Jednocześnie zanotowała ona największy wzrost w zestawieniu.
>>> Sprzedaż w kioskach: tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem
Z kolei ostatnia lokata podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 232 egz., czyli o 10,77 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tuż za podium uplasował się „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e-wydań zwiększyła się o 37,13 proc. do 2 205 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 18,68 proc.
W czerwcu 2013 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 196 egz. była „Gazeta Wyborcza” (która mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 377 egz. (spadek o 13,53 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (244 egz., wzrost aż o 1061,90 proc.).
>>> „Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.
ZKDP |
I półrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
8 670 |
0 |
53 317 |
5 639 |
0 |
59 532 |
Rzeczpospolita |
7 321 |
377 |
64 241 |
4 017 |
436 |
85 089 |
Gazeta Wyborcza |
2 232 |
1 196 |
209 010 |
2 015 |
0 |
246 252 |
Puls Biznesu |
2 205 |
0 |
11 804 |
1 608 |
0 |
12 675 |
Gazeta Polska Codziennie |
429 |
0 |
27 803 |
274 |
0 |
26 919 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
406 |
244 |
3 731 |
399 |
21 |
4 393 |
Przegląd Sportowy |
127 |
0 |
37 134 |
104 |
0 |
44 191 |
Fakt Gazeta Codzienna |
103 |
0 |
348 527 |
69 |
0 |
391 652 |
Super Express |
0 |
0 |
157 231 |
163 |
0 |
164 617 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” z największym wzrostem wśród e-wydań, „Dziennik Gazeta Prawna” liderem