Safari w dół na urządzeniach mobilnych, Chrome przed przeglądarką Androida
Safari - najpopularniejsza przeglądarka internetowa wykorzystywana w telefonach komórkowych i tabletach - zanotowała we wrześniu br. spadek udziału w rynku. Sporo zyskała natomiast mobilna odsłona Chrome, dzięki czemu wyprzedziła przeglądarkę Androida.
Z danych Net Applications wynika, że we wrześniu br. Safari miała 44,63 proc. udziału w rynku - o 0,44 pkt. proc. mniej niż w sierpniu.
W tym samym czasie nieznacznie wzrósł udział znajdującej się do tej pory na drugim miejscu przeglądarki wbudowanej w system Android (z 20,61 proc. do 20,7 proc.). Dużo większy wzrost - z 19,66 proc. do 21,48 proc. - zanotowała mobilna odsłona przeglądarki Google Chrome, co dało jej awans na pozycję wicelidera.
Pierwszą piątkę zamykają przeglądarki Opera Mini i Internet Explorer, które odnotowały spadki odpowiednio z 7,96 proc. do 7,11 proc. oraz z 2,7 proc. do 2,38 proc.
Dołącz do dyskusji: Safari w dół na urządzeniach mobilnych, Chrome przed przeglądarką Androida