Samsung liderem LCD TV
Philips zanotował 26-procentowy spadek sprzedaży na rynku telewizorów LCD w pierwszym kwartale bieżącego roku. Pozycję lidera zachował Samsung.
Jak wynika z danych firmy badawczej iSuppli, w pierwszych trzech miesiącach obecnego roku sprzedaż telewizorów LCD na świecie spadła w porównaniu z czwartym kwartałem 2006 o 8 procent. Klienci kupili blisko 14 milionów tego typu odbiorników.
Duży spadek Philipsa przyczynił się do utraty miana drugiego największego sprzedawcy LCD TV na rzecz Sony. Sony awansowało pomimo spadku sprzedaży o 13,7 procenta.
Z kolei Samsung, który również zanotował spadek sprzedaży (o 7,3 procenta), zwiększył swój rynkowy udział z 16,7 do 16,8 procenta i utrzymał pozycję lidera. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze firmy Sharp (11,4 procenta udziału w rynku) i LG (7,8 procenta).
Dołącz do dyskusji: Samsung liderem LCD TV