SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Właściciel Prowly przejmuje Brand24. Ile zapłaci?

Amerykańska platforma Semrush, zajmująca się widocznością w sieci, staje się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł. - Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy - mówi Michał Sadowski, założyciel Brand24. 

Semrush kupiło 57 proc. akcji Brand24 od Larq Capital i Unfold oraz założycieli - Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejskiego. Łącznie wartość transakcji to ok. 55 mln zł. Na tę kwotę złoży się transza za akcje za 43,03 mln zł oraz świadczenia earn-out w kwocie 3 mln dolarów, płatne po upływie 18 miesięcy od podpisania Umowy 

- Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy - mówi Michał Sadowski.

Semrush kupiła już Prowly

Semrush to platforma SaaS oferująca dziesiątki narzędzi marketingu internetowego. Ma ponad 100 000 płacących klientów i ponad 1 000 000 bezpłatnych, zarejestrowanych aktywnych klientów. Po przejęciu Prowly w 2020 roku Semrush posiada 13 oddziałów na całym świecie, w tym w Warszawie.

- Brand24 to imponująca firma ze świetnym produktem i świetnym zespołem. Jesteśmy z nimi partnerami od wielu lat i nie możemy się doczekać wspólnego, nowego rozdziału – powiedział Eugene Levin, prezes Semrush.

Zarząd, czyli founderzy Brand24: Michał Sadowski i Piotr Wierzejski, a także Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.

- Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Zmiany w akcjonariacie nie zmniejszą naszego zaangażowania w Brand24.  Nigdzie się nie wybieramy, a przez kolejne długie lata zamierzamy rozwijać Brand24 i zarządzać nim. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy zmotywowani, aby wspólnie z Semrush, przenieść ją na wyższy poziom organizacyjny, technologiczny i finansowy.  Jesteśmy w 100 procentach skupieni na Brand24 - zapewnia Michał Sadowski.

Michał Sadowski podkreśla, że jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa zespołu Brand24.

- Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie doświadczeń otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych innowacji. Semrush ma też dobry track record pracy z polskimi projektami - inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie z załogą powiększyli ten biznes kilkukrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i członek zarządu Brand24.

Proces przeglądu opcji strategiczny i wybór partnera strategicznego rozpoczął się z inicjatywy Larq, czyli dotychczasowego największego akcjonariusza Brand24.

- Było to związane z osiągnięciem horyzontu inwestycyjnego oraz uzyskaniem ponadprzeciętnych stóp zwrotu na zainwestowanym kapitale. Cieszymy się, że potencjał i wartość naszej spółki portfelowej zostały dostrzeżone i odpowiednio zwalidowane przez Semrush - światowego lidera w swojej branży z USA, który uwierzył w produkt i wartość spółki, ale przede wszystkim w ludzi, którzy je tworzą. Gratulujemy zarządowi Brand24 osiągniętego sukcesu i dziękujemy za dotychczasową znakomitą współpracę - jednocześnie trzymamy kciuki za kolejne szanse z silnym partnerem strategicznym - mówi Wojciech Byj, prezes Larq Capital. 

Zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 w czwartym kwartale ub.r. zwiększyła swoje miesięczne przychody powtarzalne o 30 proc. do 622 tys. dolarów (2,48 mln zł). W całym ub.r. Brand24 osiągnął wzrost przychodów z 22,17 do 27,72 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 1,55 do 3,51 mln zł.

W poniedziałek na koniec sesji giełdowej za akcję Brand24 płacono 47,90 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 106,65 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki wzrósł o 57 proc., z czego od początku stycznia - o 33 proc.

Zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 w zeszłym kwartale zwiększyła swoje miesięczne przychody powtarzalne o 30 proc. do 622 tys. dolarów (2,48 mln zł). Wynika to m.in. z podwyżki cen i pozyskania większych klientów.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/brand24-kurs-akcji-na-gieldzie-przychody-od-klientow

Dołącz do dyskusji: Właściciel Prowly przejmuje Brand24. Ile zapłaci?

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Meg
Jeszcze nie wiedza ze kupili wydmuszke :D szczesciarze - szybka ewakuacja po dowiezieniu miles stones i cyk! czas na cs-a
odpowiedź
User
haha
no robaczki janusze już nie będziecie żadnych klientów liczyć.
odpowiedź
User
Bv
Sprzedali w zasadzie pusty słoik. To znaczy pełny. Powietrza. Ktos to kupil za absurdalna kwote.
odpowiedź