Serwis streamingowy Peacock ma 31 mln subskrybentów
Peacock, platforma streamingowa koncernu NBCUniversal (należy do Comcast), na koniec 2023 roku miała 31 milionów subskrybentów, po wzroście o 3 miliony w ostatnim kwartale. Serwis we wspomnianym okresie odnotował stratę 825 milionów dolarów.
Serwis Peacock przekroczył 1 miliard dolarów kwartalnych przychodów po raz pierwszy w historii, wynika z raportu finansowego Comcast za czwarty kwartał 2023 roku. To wzrost o 57 proc. rok do roku.
Peacock jest obecnie najszybciej rozwijającym się serwisem streamingowym w USA. Rok 2023 zakończył z 31 milionami subskrypcji, z czego 3 miliony udało się pozyskać w ostatnim kwartale.
Dyrektor finansowy Comcast Jason Armstrong podczas telekonferencji z analitykami powiedział, że za wzrost subskrypcji odpowiadają fani sportu, którzy wykupują dostęp do meczów NFL i Big Ten.
Strata NBCUniversal związana z Peacock wyniosła 825 milionów dolarów w czwartym kwartale ub.r, w porównaniu ze stratą w wysokości 978 milionów dolarów rok wcześniej przy przychodach w wysokości 660 milionów dolarów.
Rekord rejestracji w Peacock
Platforma na początku stycznia zaliczyła wielki skok subskrypcji. Dzięki prawom do emisji meczu playoff AFC Wildcard ligi NFL, Peacock ustanowił nowy rekord rejestracji nowych użytkowników w historii pomiarów prowadzonych przez firmę Antenna. W ciągu trzech dni (zdefiniowanych przez Antenę jako "moment") Peacock pozyskał 2,8 miliona subskrybentów. To najwięcej w ciągu 72 godzin. Tym samym pobito rekord należący do Disney+, kiedy w 2019 roku, w dniu uruchomienia platformy zarejestrowało się 2,5 mln klientów.
Peacock jest dostępny tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych i na niektórych rynkach obsługiwanych przez Sky. Platforma została uruchomiona w połowie lipca 2020 roku.
Dołącz do dyskusji: Serwis streamingowy Peacock ma 31 mln subskrybentów