Serwisy gazet: w górę Wyborcza.pl i strona „Przeglądu Sportowego”, liderem Fakt24.pl (dane z komputerów i smartfonów)
Zdecydowanie najpopularniejszy wśród serwisów gazet ogólnopolskich jest niezmiennie Fakt24.pl. W ciągu roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Wyborcza.pl i Przeglądsportowy.pl, a spore spadki - Wyborcza.biz, Rp.pl i Polskatimes.pl. Serwis „Przeglądu Sportowego” na smartfonach notuje już tylko niewiele niższy ruch niż na komputerach.
Według danych gemiusAudience w marcu br. serwis Fakt24.pl (Ringier Axel Springer Polska) - działający też pod adresem Fakt.pl - na komputerach odwiedziło 4,66 mln realnych użytkowników (czyli 21,23 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,32 mln odsłon. Witryna jest zdecydowanym liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby odsłon - druga w rankingu Wyborcza.pl (Agora) zanotowała ich prawie dwa razy mniej (50,72 mln), miała też o milion mniej użytkowników (3,61 mln).
Z „Gazetą Wyborczą” jest też związany serwis Wyborcza.biz, który w zeszłym miesiącu zanotował 1,3 mln użytkowników i 6,46 mln odsłon. Na obu stronach działa system płatnego dostępu pozwalający każdemu internaucie przeczytać za darmo maksymalnie 10 tekstów miesięcznie. Natomiast z płatnej oferty na koniec ub.r. korzystało 77 tys. użytkowników.
Serwis „Super Expressu” (ZPR Media) miał w marcu 2,94 mln użytkowników i 21,59 mln odsłon, a witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,93 mln użytkowników i 15,61 mln odsłon.
Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy strony internetowe: Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl. W marcu najwięcej użytkowników miała Gazetaprawna.pl (1,77 mln), a najwięcej odsłon - Dziennik.pl (8,81 mln).
Serwis Rp.pl (Gremi Business Communication) zanotował w zeszłym miesiącu 1,25 mln użytkowników i 12,5 mln odsłon, a Pb.pl (Bonnier Business Polska) - 425,3 tys. użytkowników i 5,84 mln odsłon. Ta druga witryna przy podobnej liczbie użytkowników miała wielokrotnie więcej odsłon niż Polskatimes.pl (1,74 mln) i Forsal.pl (1,61 mln).
Serwisy gazet ogólnopolskich na komputerach w marcu 2016 roku |
|||
(gemiusAudience) |
|||
serwis |
real users |
odsłony |
zasięg |
fakt24.pl |
4 658 119 |
98 323 285 |
21,23% |
wyborcza.pl |
3 611 497 |
50 720 121 |
16,46% |
se.pl |
2 942 801 |
21 586 321 |
13,41% |
przegladsportowy.pl |
1 932 084 |
15 608 064 |
8,81% |
gazetaprawna.pl |
1 775 376 |
5 765 440 |
8,09% |
wyborcza.biz |
1 302 543 |
6 464 091 |
5,94% |
rp.pl |
1 256 748 |
12 503 160 |
5,73% |
dziennik.pl |
1 185 845 |
8 811 507 |
5,40% |
polskatimes.pl |
443 291 |
1 737 936 |
2,02% |
pb.pl |
425 328 |
5 842 059 |
1,94% |
forsal.pl |
339 622 |
1 609 520 |
1,55% |
parkiet.com |
83 388 |
2 972 939 |
0,38% |
W skali roku zasięg Fakt24.pl na komputerach zmalał z 22,44 proc. do 21,23 proc., czyli o 5,39 proc. (czyli 1,21 pkt proc.). Podobny spadek zanotował Se.pl (o 5,69 proc.).
Za to Wyborcza.pl osiągnęła wzrost o 27,6 proc. - z 12,9 proc. do 16,46 proc. Przegladsportowy.pl zyskał 11,2 proc. zasięgu (z 7,92 proc. do 8,81 proc.), a Gazetaprawna.pl - 5,33 proc. (z 7,68 proc. do 8,09 proc.).
Z kolei Polskatimes.pl zanotowała spadek o 20,78 proc. Zasięg Wyborcza.biz zmalał o 15,26 proc., a Rp.pl - o 14,35 proc.
Serwisy gazet na komputerach rok po roku (gemiusAudience) |
||
serwis |
marzec 2016 |
marzec 2015 |
zasięg |
zasięg |
|
fakt24.pl |
21,23% |
22,44% |
wyborcza.pl |
16,46% |
12,90% |
se.pl |
13,41% |
14,22% |
przegladsportowy.pl |
8,81% |
7,92% |
gazetaprawna.pl |
8,09% |
7,68% |
wyborcza.biz |
5,94% |
7,01% |
rp.pl |
5,73% |
6,69% |
dziennik.pl |
5,40% |
5,40% |
polskatimes.pl |
2,02% |
2,55% |
pb.pl |
1,94% |
2,00% |
forsal.pl |
1,55% |
1,73% |
parkiet.com |
0,38% |
- |
Na telefonach komórkowych Fakt24.pl odwiedziło w marcu 3,62 mln użytkowników, którzy wykonali 66,52 mln odsłon. Było to 77,6 proc. użytkowników i 67,6 proc. odsłon zanotowanych przez serwis na komputerach. Witryna miała wielokrotnie więcej odsłon niż kolejne strony oraz ok. miliona użytkowników więcej niż Wyborcza.pl.
Wyborcza.pl miała na smartfonach tylko o 24 proc. odwiedzających mniej niż na komputerach, ale jednocześnie trzy razy mniej odsłon. Na Gazetaprawna.pl użytkowników mobilnych było ponad dwa razy mniej niż stacjonarnych, a odsłon - ponad trzy razy mniej.
Za to serwis „Przeglądu Sportowego” miał na smartfonach tylko o 24,9 proc. użytkowników i 12,1 proc. odsłon mniej niż na komputerach. Natomiast Rp.pl mimo nieznacznie większej liczby użytkowników mobilnych niż stacjonarnych, odsłon mobilnych miała prawie trzy razy mniej niż stacjonarnych.
Niedostępne są statystyki ruchu mobilnego z marca ub.r.
Serwisy gazet ogólnopolskich na smartfonach w marcu 2016 roku |
|||
(gemiusAudience) |
|||
serwis |
real users |
odsłony |
zasięg |
fakt24.pl |
3 616 261 |
66 517 055 |
18,70% |
wyborcza.pl |
2 745 250 |
16 785 471 |
14,20% |
se.pl |
2 472 796 |
12 307 759 |
12,79% |
przegladsportowy.pl |
1 451 653 |
13 724 816 |
7,51% |
gazetaprawna.pl |
836 870 |
1 817 731 |
4,33% |
wyborcza.biz |
910 681 |
2 411 708 |
4,71% |
rp.pl |
1 314 214 |
4 501 899 |
6,80% |
dziennik.pl |
872 797 |
2 928 681 |
4,51% |
pb.pl |
415 120 |
1 014 615 |
2,15% |
Na tabletach tylko trzy serwisy osiągnęły odpowiednio dużą odwiedzalność, żeby mogła ona zostać oszacowana w gemiusAudience.
Wyborcza.pl miała co prawda o 58,9 tys. użytkowników więcej niż Fakt24.pl (402,6 tys. wobec 343,2 tys.), ale zarazem ponad trzy razy mniej odsłon (3,2 mln wobec 10,09 mln).
Serwisy gazet ogólnopolskich na tabletach w marcu 2016 roku |
|||
(gemiusAudience) |
|||
serwis |
real users |
odsłony |
zasięg |
wyborcza.pl |
402 060 |
3 200 215 |
15,21% |
fakt24.pl |
343 190 |
10 090 420 |
12,99% |
se.pl |
262 606 |
1 891 941 |
9,94% |
Dołącz do dyskusji: Serwisy gazet: w górę Wyborcza.pl i strona „Przeglądu Sportowego”, liderem Fakt24.pl (dane z komputerów i smartfonów)
Cieszę sie, że udało się poprawic≤ czy mogą Państwo w związu z tym skasować komentarze?
Cieszę sie, że udało się poprawic≤ czy mogą Państwo w związu z tym skasować komentarze?