Serwisy społecznościowe zwiększają wydajność pracowników?
Pracownicy korzystający z serwisów społecznościowych mogą byćbardziej wydajni niż ci, którzy tego nie robią.
Tak przynajmniej sugerują wyniki badania przeprowadzonego przezfirmę AT&T, w którym udział wzięło 2,5 tysiąca pracowników zpięciu europejskich krajów - informuje serwis UTalkMarketing.
65 procent respondentów wyraziło przekonanie, że logowanie sięna strony takie jak Facebook czy Bebo sprawia, iż są oni bardziejwydajni w pracy. Ponad połowa osób z tej grupy stwierdziła też, żepomaga im to w tworzeniu nowych pomysłów i wzmaga ichkreatywność.
Zdaniem badanych największe korzyści wynikające z korzystania zserwisów społecznościowych to uzyskiwanie odpowiedzi na problemyoraz zdobywanie wiedzy. Wskazywano również na możliwość zdobywaniazbiorowej wiedzy o pracownikach, klientach i dostawcach.
Z drugiej jednak strony połowa respondentów przyznała, żekorzystanie z tego typu stron bywa rozpraszające, a 45 procentwyraziło obawy o potencjalny wyciek prywatnych informacji.
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe zwiększają wydajność pracowników?