Serwisy wideo: YouTube zyskuje, Wrzuta.pl i Patrz.pl ostro w dół
Wśród serwisów z treściami wideo zamieszczanymi przez internautów dominuje YouTube. Natomiast Wrzuta.pl i Patrz.pl w ciągu roku straciły połowę użytkowników i odsłon.
W grudniu ub.r. YouTube’a odwiedziło 13,66 mln polskich użytkowników, o 250 tys. więcej niż rok wcześniej. W efekcie zasięg serwisu wzrósł o 2,4 pkt proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube to obecnie druga po Google najpopularniejsza witryna w polskim internecie. Przy czym kolejnego w zestawieniu Facebooka wyprzedzał w grudniu tylko o 230 tys. real users (zobacz szczegółowe dane). Ponieważ YouTube nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, nie wiadomo, ile odsłon w nim wykonują ani jak dużo czasu spędzają polscy internauci.
>>> Portalowe wideo: dominują WP i Onet, słabo Gazeta.pl
Z pozostałych serwisów wideo opartych na treściach od internautów kilkumilionową grupę użytkowników ma tylko Wrzuta.pl (Grupa o2), na której oprócz filmików umieszczane są piosenki i zdjęcia. Dwa inne globalne serwisy wideo - Dailymotion i Vimeo - odwiedziło w grudniu poniżej miliona użytkowników, natomiast Patrz.pl - niecałe 500 tys. Ten ostatni, podobnie jak inne strony należące do Grupy Pino, został w połowie stycznia wystawiony na sprzedaż przez syndyka masy upadłościowej tej firmy (więcej o tym).
Serwisy wideo w grudniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius) | |||
serwis | real users | odsłony | zasięg |
youtube.com | 13 656 454 | - | 72,55% |
wrzuta.pl | 2 824 074 | 52 342 518 | 14,59% |
dailymotion.com | 803 190 | - | 4,15% |
vimeo.com | 648 329 | - | 3,35% |
patrz.pl | 488 307 | 4 976 841 | 2,52% |
W skali roku bardzo duże spadki odwiedzalności zanotowały Wrzuta.pl i Patrz.pl. Ten pierwszy serwis miał w grudniu ub.r. 1,6 mln real users i 62 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Natomiast w ciągu dwóch lat liczba jego użytkowników spadła prawie dwukrotnie, a liczba odsłon - aż czterokrotnie (w grudniu 2010 roku miał 5 mln real users i 208 mln odsłon). Coraz mniej liczni użytkownicy Wrzuty spędzają też na niej zdecydowanie mniej czasu: w grudniu 2011 roku każdy korzystał ze strony średnio przez prawie 35 minut, a w w listopadzie ub.r. - już tylko przez 14 minut.
Patrz.pl straciło w skali roku ponad połowę real users (530 tys.) i prawie połowę odsłon (3,9 mln). Czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika zmalał nieznacznie - o 40 sekund, do ok. 4,5 minuty w grudniu ub.r.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku
Spadki zanotowały też globalne serwisy. Dailymotion miało 245 tys. real users mniej niż rok wcześniej. Natomiast Metacafe w grudniu 2011 roku odwiedziło 196 tys. użytkowników, a w grudniu ub.r. - poniżej 30 tys.
Serwisy wideo rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | grudzień 2012 | grudzień 2011 | ||||
real users | odsłony | zasięg | real users | odsłony | zasięg | |
youtube.com | 13 656 454 | - | 72,55% | 13 407 200 | - | 70,15% |
wrzuta.pl | 2 824 074 | 52 342 518 | 14,59% | 4 438 609 | 114 642 913 | 8,16% |
dailymotion.com | 803 190 | - | 4,15% | 1 048 052 | - | 5,48% |
vimeo.com | 648 329 | - | 3,35% | 643 701 | - | 3,37% |
patrz.pl | 488 307 | 4 976 841 | 2,52% | 1 020 769 | 8 878 815 | 5,34% |
Dołącz do dyskusji: Serwisy wideo: YouTube zyskuje, Wrzuta.pl i Patrz.pl ostro w dół