SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy wideo: YouTube zyskuje, Wrzuta.pl i Patrz.pl ostro w dół

Wśród serwisów z treściami wideo zamieszczanymi przez internautów dominuje YouTube. Natomiast Wrzuta.pl i Patrz.pl w ciągu roku straciły połowę użytkowników i odsłon.

W grudniu ub.r. YouTube’a odwiedziło 13,66 mln polskich użytkowników, o 250 tys. więcej niż rok wcześniej. W efekcie zasięg serwisu wzrósł o 2,4 pkt proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube to obecnie druga po Google najpopularniejsza witryna w polskim internecie. Przy czym kolejnego w zestawieniu Facebooka wyprzedzał w grudniu tylko o 230 tys. real users (zobacz szczegółowe dane). Ponieważ YouTube nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, nie wiadomo, ile odsłon w nim wykonują ani jak dużo czasu spędzają polscy internauci.

>>> Portalowe wideo: dominują WP i Onet, słabo Gazeta.pl

Z pozostałych serwisów wideo opartych na treściach od internautów kilkumilionową grupę użytkowników ma tylko Wrzuta.pl (Grupa o2), na której oprócz filmików umieszczane są piosenki i zdjęcia. Dwa inne globalne serwisy wideo - Dailymotion i Vimeo - odwiedziło w grudniu poniżej miliona użytkowników, natomiast Patrz.pl - niecałe 500 tys. Ten ostatni, podobnie jak inne strony należące do Grupy Pino, został w połowie stycznia wystawiony na sprzedaż przez syndyka masy upadłościowej tej firmy (więcej o tym).

Serwisy wideo w grudniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyzasięg
youtube.com13 656 454-72,55%
wrzuta.pl2 824 07452 342 51814,59%
dailymotion.com803 190-4,15%
vimeo.com648 329-3,35%
patrz.pl488 3074 976 8412,52%


W skali roku bardzo duże spadki odwiedzalności zanotowały Wrzuta.pl i Patrz.pl. Ten pierwszy serwis miał w grudniu ub.r. 1,6 mln real users i 62 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Natomiast w ciągu dwóch lat liczba jego użytkowników spadła prawie dwukrotnie, a liczba odsłon - aż czterokrotnie (w grudniu 2010 roku miał 5 mln real users i 208 mln odsłon). Coraz mniej liczni użytkownicy Wrzuty spędzają też na niej zdecydowanie mniej czasu: w grudniu 2011 roku każdy korzystał ze strony średnio przez prawie 35 minut, a w w listopadzie ub.r. - już tylko przez 14 minut.

Patrz.pl straciło w skali roku ponad połowę real users (530 tys.) i prawie połowę odsłon (3,9 mln). Czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika zmalał nieznacznie - o 40 sekund, do ok. 4,5 minuty w grudniu ub.r.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Spadki zanotowały też globalne serwisy. Dailymotion miało 245 tys. real users mniej niż rok wcześniej. Natomiast Metacafe w grudniu 2011 roku odwiedziło 196 tys. użytkowników, a w grudniu ub.r. - poniżej 30 tys.

Serwisy wideo rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwisgrudzień 2012grudzień 2011
real usersodsłonyzasięgreal usersodsłonyzasięg
youtube.com13 656 454-72,55%13 407 200-70,15%
wrzuta.pl2 824 07452 342 51814,59%4 438 609114 642 9138,16%
dailymotion.com803 190-4,15%1 048 052-5,48%
vimeo.com648 329-3,35%643 701-3,37%
patrz.pl488 3074 976 8412,52%1 020 7698 878 8155,34%

 

Dołącz do dyskusji: Serwisy wideo: YouTube zyskuje, Wrzuta.pl i Patrz.pl ostro w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olek
Wrzuta nie daj się.
odpowiedź