Sigma obsłuży prywatyzację Grupy Lotos
Trzeci wielki projekt prywatyzacyjny agencji w ciągu roku
W wyniku postępowania przetargowego Grupa LOTOS powierzyła obsługę komunikacyjną procesu prywatyzacji i pierwotnej oferty publicznej agencji public relations Sigma International (Poland) Ltd.
To już trzeci wielki projekt komunikacyjny tego typu realizowany przez agencję w ciągu ostatniego roku: w drugiej połowie 2004 r. Sigma obsługiwała prywatyzację PKO BP, a w marcu br. rozpoczęła obsługę prywatyzacji Zakładów Chemicznych POLICE S.A.
Grupa LOTOS jest jednym z największych w Polsce przedsiębiorstw przemysłowych - drugim pod względem wielkości producentem i dystrybutorem paliw. Grupa LOTOS (www.lotos.pl) jest grupą kapitałową, w skład której wchodzą: dawna Rafineria Gdańska, spółka wydobywcza Petrobaltic SA, Rafineria Czechowice SA, Rafineria Jasło SA, Rafineria Nafty Glimar SA oraz 15 spółek spod znaku LOTOS. Łączne zatrudnienie wynosi ok. 5. tys. osób.
Oferta publiczna akcji Grupy LOTOS jest zwieńczeniem kilkuletniego procesu budowy nowoczesnego koncernu paliwowego i nastąpi w drodze podwyższenia kapitału zakładowego spółki poprzez emisję do 35 mln akcji serii B. Prospekt emisyjny jest już złożony w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych jest planowany na czerwiec.
Skarb Państwa zachowa 51 proc. akcji koncernu, a pozyskane w drodze oferty publicznej środki firma zamierza przeznaczyć na realizację programu rozwojowego, dzięki któremu będzie możliwe unowocześnienie procesów technologicznych, uzyskanie wysoko rentowych produktów, przy jednoczesnym ograniczeniu wpływu rafinerii na środowisko naturalne.
Agencji Sigma powierzono opracowanie całościowej strategii komunikacji procesu prywatyzacji i oferty publicznej, doradztwo i koordynację wszystkich działań komunikacyjnych, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych, w tym public relations, reklamy korporacyjnej i relacji inwestorskich.
Zadaniem Sigmy jest m.in. utrzymywanie kontaktów z mediami, opracowanie i dystrybucja informacji prasowych, organizowanie konferencji prasowych, monitoring mediów, doradztwo i nadzór nad kreacją i produkcją materiałów reklamowych, nadzór nad składem, produkcją i dystrybucją Prospektu Emisyjnego, a także organizacja wydarzeń specjalnych. Ponadto Agencja będzie prowadziła działania public affairs, w tym monitoring debat publicznych i procesów legislacyjnych.
Dołącz do dyskusji: Sigma obsłuży prywatyzację Grupy Lotos