Siła marki
Według badań Instytutu Pentor z czerwca tego roku, aż 80% respondentów, zapytanych o marki sieciowych punktów sprzedaży prasy, spontanicznie rozpoznawało RUCH.
Wskaźnik całkowitej znajomości marki wyniósł 95%, co oznacza, że aż 95% Polaków zna markę tej firmy. Tyleż samo badanych wymieniło spontanicznie sieć RUCH-u, jako miejsce dokonywania drobnych zakupów. Znajomość elementu graficznego firmy również wyraźnie wzrosła. Obecnie blisko 60% Polaków identyfikuje sieć największego dystrybutora prasy na podstawie logo - informuje "Trybuna".
Te dane można porównać z 2002 rokiem, kiedy tylko 30% klientów wskazywało na znajomość znaku graficznego największego polskiego dystrybutora prasy.
Fenomen RUCH-u, który od 86 lat zajmuje pozycję lidera rynkowego, polega na połączeniu tradycyjnej sprzedaży artykułów pierwszej potrzeby, z nowoczesnymi technologiami oraz szybkością rozpoznawania codziennych potrzeb klientów. Od wczesnych godzin porannych, niezależnie od warunków, spieszący się Polacy, niemal na każdej ulicy miast i miasteczek kraju mogą kupić świeżą gazetę i inne podręczne towary - czytamy w "Trybunie"
"Obsługujemy ponad 36 500 punktów sprzedaży własnych i partnerskich - mówi Miron Maicki prezes "RUCH" SA - Jako firma z tradycjami, poprzez swoje kioski, pawilony handlowe, chcemy zachować udział w malej architekturze miast całej Polski. Kierunek rozwoju sieci sprzedaży przyjęty przez Zarząd Spółki, uwzględnia jej dalszą modernizację i zapewnienie klientom swobodnego dostępu do pełnej oferty handlowej i kolportażowej". Z dalszej rozmowy z prezesem RUCH-u dowiaduję się, że działania dotyczące rozwoju sieci własnej zostaną wsparte poprzez program inwestowania dedykowany tej sieci, co pozwoli na kierunkowe wydatkowanie środków finansowych. Firma przeznaczy je na budowę nowych kiosków, salonów, pawilonów z wejściem do środka.
Obecnie RUCH posiada 150 salonów prasowych w galeriach i dużych sieciach handlowych, instytucjach - przykładowo w Warszawie: w Arkadii, Promenadzie, Bibliotece Uniwersyteckiej, we Wrocławiu w Porcie Lotniczym, w Hotelu Polonia, w Nowy Sączu w Europlaza, w Poznaniu na Dworcu Głównym. Dostarcza prasę i wydawnictwa do dużych sieci handlowych i usługowych, między innymi do Leader Price, Intermarche, Dominet Bank, E'Leclerc, Albert, Biedronka oraz wielu innych.
"Miesięcznie rozprowadzamy ponad 100 milionów egzemplarzy gazet i czasopism - mówi Miron Maicki - Kolejne ekspedycje prasowe wyposażamy w nowoczesny system elektronicznego wspomagania nadziału prasy RSP Pod koniec bieżącego roku z tego systemu będzie korzystać 17 ekspedycji, a w ciągu najbliższych 2 lat - wszystkie duże ekspedycje, co pozwoli na rozdział w tym systemie ok. 80% egzemplarzy tytułów przekazywanych do punktów sprzedaży".
Firma pracuje w sposób ciągły nad rozwojem metod dystrybucji, co przekłada się na znaczny wzrost jakości rozdzielania prasy do kiosków i innych punktów. Potwierdzają to analizy wykonywane przez wydawców, z których wynika, że RUCH jest liderem rynkowym w zakresie jakości nadziałów prasy.
Poza kolportażem wydawnictw prasowych na rynku krajowym, RUCH rozwija dystrybucję poza granice Polski. Odbywa się to głównie poprzez prenumeratę i hurtową sprzedaż egzemplarzową wydawnictw. Miesięcznie w obu formach sprzedawanych jest około 25 tysięcy egzemplarzy. Największymi odbiorcami RUCH-u pozostają kraje Unii Europejskiej: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Szwecja, przy czym rynek ten ciągle rośnie.
Podstawą nowej jakości dystrybucji prasy są działania, które mają zwiększyć zaufanie wydawców do RUCH-u i przekonać ich o niezawodności usług. Proponuje się wydawcom poszerzony pakiet usług kolportażowych i innych dodatkowych. Nowa oferta w systemie "wszystko w jednym", oprócz typowych usług kolportażowych - będzie obejmować: odpowiedni dobór obszaru oraz kanałów dystrybucji, skuteczny system prognozowania popytu i optymalnego nadziału prasy na obszar całego kraju, raporty i badania czytelnictwa, dystrybucję materiałów promocyjnych oraz gadżetów reklamowych. Stworzy to podstawę jeszcze lepszych relacji wydawcy z czytelnikiem, między innymi przy organizowaniu konkursów dla czytelników, dystrybucji materiałów dodatkowych, tak aby załączane do gazet płyty CD, różne poradniki, formularze, dodatki tematyczne trafiały bez problemów do ich rąk - czytamy w "Trybunie".
Znany wszystkim jako dystrybutor prasy, RUCH zajmuje również czołową pozycje w dystrybucji i sprzedaży towarów FMCG (red. - towary pierwszej potrzeby klienta).
Udział RUCH-u w rynku wyrobów tytoniowych stanowi ponad 8%, dając mu czwartą pozycję, pomimo zmniejszenia tego rynku o około 25% i zjawiska przemytu na poziomie 16%. Na koniec roku 2005 firma planuje osiągnięcie drugiej pozycji. Jest to możliwe dzięki budowie nowoczesnych służb sprzedaży bezpośredniej, koncentracji zakupów wyrobów tytoniowych za gotówkę, podjęciu działań zmierzających do poprawy szczelności sieci.
Na czwartej pozycji w tworzeniu wartości obrotu towarami pozaprasowymi w RUCH-u znajdują się artykuły chemiczno-kosmetyczne i higieniczno-sanitarne z udziałem ponad 7%. Artykuły spożywcze mimo niewielkiego udziału w obrocie, są dla Spółki kategorią bardzo istotną, gdyż należą do towarów wysokomarżowych. Spółka zakłada wzrost wartości sprzedaży tego asortymentu w relacji do roku ubiegłego, a pomagają w tym: centralizacja źródeł zakupu i organizacja promocji jednorodnych w skali całego kraju.
Kolejną grupą asortymentową są artykuły farmaceutyczne. "W 2004 roku uruchomiliśmy, zgodnie z wymogami obowiązującego Nowego Prawa Farmaceutycznego 13 specjalistycznych hurtowni farmaceutycznych - mówi prezes Spółki - Dzięki nim udział RUCH-u na rynku OTC (red. - leki bez recepty), wyniósł 10,3% dając nam pozycję lidera. Stale rozszerzamy asortyment hurtowni farmaceutycznych o szereg produktów ziołowych, witaminowych, odpornościowych. W styczniu ubiegłego roku na liście asortymentowej było około 30 produktów, obecnie jest prawie 200".
RUCH planuje zwiększenie wartości sprzedaży tych artykułów w relacji do roku ubiegłego o 29%, a tym samym osiągnięcie na koniec bieżącego roku ponad 11% udziału na rynku artykułów farmaceutycznych. Zawdzięcza to dynamicznej współpracy z producentami farmaceutyków.
Dołącz do dyskusji: Siła marki