SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skoczyły wyniki SkyShowtime i VOD.pl. W górę także platformy Polsatu i Player, Disney+ przed HBO Max

W pierwszym pełnym miesiącu działania SkyShowtime odwiedziło prawie 2 mln polskich internautów, a nową odsłonę VOD.pl - 1,4 mln. Disney+ wykorzystał spadek odwiedzalnosci HBO Max i awansował na drugie miejsce, niezagrożonym liderem pozostaje Netflix. Polsat Box Go i Polsat Go zyskały w sumie 1,3 mln użytkowników, za to zmalały wyniki Canal+ online i CDA Premium.

Marzec był pierwszym pełnym miesiącem kalendarzowym na polskim rynku dla dwóch platform streamingowych. Dostępne u nas od 14 lutego SkyShowtime odwiedziło 1,98 mln internautów (dało to 6,69 proc. zasięgu), spędzając średnio po 36 minut i 19 sekund. W drugiej połowie lutego platforma zanotowała 1,03 mln użytkowników oraz 51 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Do 11 kwietnia na SkyShowtime trwała promocja, w ramach której subskrypcję można było kupić na czas nieokreślony za 12,49 zł miesięcznie. Teraz serwis pozwala testować swoją usługę przez 7 dni za darmo.

W połowie lutego pojawiła się też nowa wersja VOD.pl. TVN Warner Bros. Discovery, który przejął platformę od Ringier Axel Springer Polska, oferuje w niej wybrane treści ze swoich stacji telewizyjnych bezpłatnie, ale z reklamami. Przez dwa tygodnie lutego platforma przyciągnęła 851,3 tys. internautów, każdego średnio na 6 minut i 34 sekundy, natomiast w marcu zanotowała 1,41 mln użytkowników, 4,75 proc. zasięgu oraz 17 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania.

Ponad 5,5 godziny na Netfliksie

Netfliksa niezmienne odwiedza ponad 40 proc. polskich internautów. W marcu było to 12,19 mln użytkowników (co dało 41,09 proc. zasięgu), każdy spędził przeciętnie 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy.

Kolejne cztery platformy miały po kilkanaście proc. zasięgu. Dwie to globalni gracze, którzy pojawili się w Polsce w ub.r.: Disney+ zanotował 4,15 mln użytkowników, 2 godziny, 49 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 14 proc. zasięgu, a HBO Max - 3,99 mln odwiedzających, 13,27 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na 2,5-3 godziny przyciągały też internautów najpopularniejsze platformy polskich nadawców telewizyjnych. Na Playerze (TVN Warner Bros. Discovery) 3,48 mln użytkowników (11,74 proc. zasięgu) spędziło średnio po 2 godziny, 26 minut i 36 sekund, a z TVP VOD każdy z 3,34 mln internautów korzystał przeciętnie przez 2 godziny, 58 minut i 44 sekundy.

Niżej w zestawieniu są platformy innych nadawców tv. Canal+ online zanotował 2,69 mln użytkowników, 9,07 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 8 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania. Z dwóch witryn grupy Cyfrowy Polsat zdecydowanie popularniejszy jest działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go - w marcu 2,5 mln użytkowników spędziło w nim średnio po 2 godziny, 9 minut i 34 sekundy. Natomiast oferujący treści za darmo Polsat Go miał 1,89 mln odwiedzających, 6,39 proc. zasięgu oraz godzinę, 57 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Polsat Box Go przed CDA Premium

CDA Premium w wersji przeglądarkowej odwiedziło 2,09 mln internautów (7,05 proc. zasięgu), spędzając średnio po 47 minut i 35 sekund. Na koniec ub.r. na platformie wykupionych było 529,3 tys. subskrypcji, o 82 tys. więcej niż przed rokiem, a spółka CDA nieznacznie - z 65,72 do 66,54 mln zł - zwiększyła całoroczne przychody subskrypcyjne.

Natomiast WP Pilot, oferujący streaming ponad 100 stacji telewizyjnych, zanotował 1,74 mln użytkowników, 5,88 proc. zasięgu oraz godzinę, 7 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania.

W rankingu oprócz trzech najpopularniejszych platform i SkyShowtime są jeszcze dwie zagraniczne marki. Prime Video - na którym właśnie pojawiły się pierwsze polskie produkcje: dokument o Robercie Lewandowskim i program „LOL: kto się śmieje ostatni” - odwiedziło 2,55 mln internautów (8,59 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 17 minut i 8 sekund.

Skandynawska platforma Viaplay oferująca głównie transmisje sportowe (od lutego pokazuje wyścigi Formuły 1) przyciągnęła 1,9 mln polskich użytkowników (6,4 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 51 minut i 36 sekund.

W porównaniu z lutym na Netfliksie ubyło 386,8 tys. polskich internautów (3,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 57 sekund (1,4 proc.).

Większy spadek zanotowało HBO Max: o 548,8 tys. użytkowników (12,1 proc.) oraz 7 minut i 21 sekund (4,4 proc.) przeciętnego czasu korzystania. W konsekwencji zostało wyprzedzone przez Disney+, na którym przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 16,4 tys., czyli 0,4 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 13 minut i 30 sekund (8,7 proc.).

Player i platformy Polsatu ze wzrostami

Na Playerze przybyło 207,4 tys. internautów (6,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego poszedł w górę o 27 minut i 14 sekund (22,8 proc.). TVP VOD przy wzroście liczby odwiedzających o 286,9 tys. (9,4 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o 7 minut i 9 sekund (3,8 proc.).

Duże wzrosty zasięgów zanotowały natomiast nie tylko SkyShowtime i VOD.pl. Na Polsat Box Go liczba użytkowników wzrosła o 541,1 tys. (27,7 proc.), a na Polsat Go - o 749,7 tys. (65,5 proc.). Przy czym na pierwszej platformie średni czas spędzony przez internautę zmniejszył się o 23 minuty i 52 sekundy (15,5 proc.), a na drugiej o 18 minut i 52 sekundy (13,8 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Prime Video zyskało 118,6 tys. użytkowników (4,9 proc.) oraz 4 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,9 proc.). Na Viaplay przy wzroście liczby internautów o 89,1 tys. (4,9 proc.) średni czas zmalał o 7 minut i 32 sekundy (12,7 proc.). Inaczej zmieniły się wyniki WP Pilot: ubyło 56,9 tys. odwiedzających (3,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zwiększył się o 12 minut i 55 sekund (23,7 proc.).

Spadki w obu statystykach zanotowały natomiast Canal+ online i CDA Premium. Pierwsza platforma straciła 82,1 tys. internautów (3 proc.) oraz 30 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania (19,4 proc.), a druga - 3,6 tys. użytkowników (0,2 proc.) oraz 10 minut i 46 sekund średniego czasu (18,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Skoczyły wyniki SkyShowtime i VOD.pl. W górę także platformy Polsatu i Player, Disney+ przed HBO Max

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Nic dziwnego. Telewizje nie proponują już nic. Nowości dopiero we wrześniu. Teraz nadchodzi czas kiepskich muzycznych eventow.
odpowiedź
User
Tomek Atomek
Jeśli Viaplay wygra przetarg na LM to będą mieli jeszcze więcej subskrybentów i w sumie tak mogłoby być, LM, Premier League w 1 miejscu.
odpowiedź
User
TakaPrawda
TV nadaje się jeszcze tylko do obejrzenia serwisu informacyjnego i może ewentualnie sportu. Na pozostałych polach już dawno tradycyjni nadawcy skapitulowali (i co najwyżej serwują niskiej jakości kontent dla najmniej wymagającej/inteligentnej widowni -> głównie paradokumenty i żenujące reality).
odpowiedź