SMG Poland ze spadkiem wpływów o 3 proc. i 12,3 mln zł zysku
Dom mediowy SMG Poland (należący do koncernu Publicis Groupe) w ub.r. zanotował 330,72 mln zł przychodów sprzedażowych (2,8 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 12,31 mln zł zysku netto (wobec 21,29 mln zł w 2016 roku).
Łączne wpływy sprzedażowe SMG Poland zmalały z 340,16 mln zł w 2016 roku do 330,72 mln zł w ub.r. mimo że przychody od spółek powiązanych z firmą wzrosły z 615,3 tys. zł do 6,1 mln zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS zarząd SMG Poland wyliczył, że w ub.r. spółka kontynuowała obsługę m.in. Grupy Żywiec, Agory, Banku BPH, Banku Handlowego i Media Expert oraz pozyskała nowych klientów, m.in. BASF, Dawtona, Transgourmet oraz Mash Poland.
Przychody SMG Poland z rynku krajowego zwiększyły się w skali roku z 307,32 do 312,21 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 32,83 do 18,51 mln zł.
- W 2017 r. spółka z powodzeniem realizowała wiele kampanii w modelach efektywnościowych, biorąc odpowiedzialność nie tylko za jakość komunikacji marketingowej ale także za konkretne efekty sprzedażowe. Ten obszar reklamy pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu marzy operacyjnej przy spadających nakładach na tradycyjną komunikację marketingową - opisano w sprawozdaniu władz SMG Poland.
Do firmy należą m.in. agencje Spark Foundry (do ub.r. funkcjonowała jako Mediavest) i Blue 449.
Koszty działalności operacyjnej SMG Poland minimalnie wzrosły - z 314,17 mln zł w 2016 roku do 314,83 mln zł w ub.r. Wartość sprzedanych produktów i usług minimalnie zmalała (z 300,87 do 300,37 mln zł), a nieco zwiększyły się nakłady na usługi obce (z 3,91 do 3,97 mln zł) oraz wynagrodzenia (z 6,91 do 7,14 mln zł). W ub.r. stałe zatrudnienie w spółce wynosiło 62,1 etatów, wobec 62,8 rok wcześniej.
Zysk firmy ze sprzedaży spadł z 25,98 do 15,89 mln zł. Spółka zanotowała dużo wyższe niż rok wcześniej pozostałe wpływy operacyjne (wzrost z 608,7 tys. zł do 1,68 mln zł) oraz zapłaciła mniej podatku dochodowego (spadek z 5,1 do 2,92 mln zł).
Zysk netto SMG Poland zmalał z 21,29 mln zł w 2016 roku do 12,31 mln zł w ub.r.
Dołącz do dyskusji: SMG Poland ze spadkiem wpływów o 3 proc. i 12,3 mln zł zysku
czyli ME Polskie czy nie?