Snapchat chce nowych rozliczeń z wydawcami: stała kwota zamiast wpływów z reklam
Snapchat zamierza zmienić dotychczasowy sposób rozliczeń z wydawcami publikującymi treści w sekcji Discover. Zamiast części przychodów z reklam mieliby oni otrzymywać stałą, wynegocjowaną z serwisem stawkę. W ten sposób Snapchat zamierza przejąć pełną kontrolę nad zarobkami z reklam przed planowanym wejściem na giełdę.
Informacje na temat planów Snapchata podał serwis Recode opierając się na własnych źródłach zbliżonych do centrali serwisu.
Według doniesień Snapchat chce zmienić dotychczasowy sposób rozliczeń z wydawcami publikującymi swoje treści w sekcji Discover uruchomionej na początku ub.r.
Obecnie wydawcy na Discover (są wśród nich m.in. ESPN, CNN, National Geographic czy Yahoo) przy swoich materiałach publikują pozyskane przez siebie reklamy, własny przekaz reklamowy umieszcza tam także Snapchat. Obie strony dzielą się zdobytymi w ten sposób przychodami na podstawie indywidualnych umów.
Teraz, jak podają źródła Snapchat chce, by wydawcy otrzymywali za publikację treści na Discover stałą, wynegocjowaną indywidualnie miesięczną opłatę i stracili możliwość czerpania przychodów z reklam, które miałyby w całości trafiać do kieszeni Snapchata.
Zgodnie z doniesieniami Snapchat prowadzi od kilku tygodni rozmowy z nadawcami na temat możliwości zmiany systemu rozliczeń i ustala szczegóły w tym zakresie. Na razie jednak nie wiadomo kiedy nowe warunki współpracy na linii serwis - media miałby zacząć obowiązywać.
Rozmówcy Recode zdradzają, że planując nowy system rozliczeń Snapchat chce uzyskać pełną kontrolę nad przychodami z reklam w serwisie i ma to związek z przygotowywanym przez Snapchata debiutem na giełdzie, który miałby nastąpić najwcześniej w marcu 2017 r.
Dołącz do dyskusji: Snapchat chce nowych rozliczeń z wydawcami: stała kwota zamiast wpływów z reklam