SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada globalna sprzedaż telewizorów, liderem Samsung

W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 51,6 miliona telewizorów - o 8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

To drugi z rzędu kwartał, w którym odnotowano spadek sprzedaży telewizorów w ujęciu rocznym - wynika z danych firmy badawczej NPD DisplaySearch.

Aż o 77 proc., do mniej niż 1,4 miliona sztuk, spadła sprzedaż odbiorników w Japonii. Ogółem na rynkach dojrzałych odnotowano spadek o 23 proc., podczas gdy tempo wzrostu na rynkach rozwijających się spadło do 3 proc. W Chinach sprzedaż zwiększyła się rok do roku o 6 proc.

Drugi kwartał z rzędu spadła także sprzedaż telewizorów LCD - o 2 proc., chociaż w segmencie odbiorników o przekątnej ekranu co najmniej 40 cali odnotowano 15-proc. wzrost. Natomiast już szósty kwartał z rzędu - tym razem o 26 proc. - zmalała sprzedaż telewizorów plazmowych.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, który w II kwartale zanotował swój rekordowy udział w rynku - 28,5 proc. Na drugim miejscu znalazło się LG, a każda z trzech kolejnych w zestawieniu japońskich marek - Sony, Panasonic i Sharp - zanotowała ponad 30-proc. spadek obrotów.


 

Dołącz do dyskusji: Spada globalna sprzedaż telewizorów, liderem Samsung

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Kiedy Sony zrobiło błąd?
odpowiedź
User
eldo
Kryzys, jednocześnie ludzie kupują coraz droższe produkty, więc tego typu rankingi też średnio się przekładają na rzeczywistość. O stratach zawsze się mówi, ale o zyskach nieco mniej chętnie, co jest dziwnym zjawiskiem. To jakie notowania zaliczył samsung, panasonic czy lg w sprzedaży tv i tak coraz mniej ludzi interesuje, płynność sytuacji na rynku jest tu z pewnością uzasadnieniem.
odpowiedź