Spada globalna sprzedaż telewizorów, liderem Samsung
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 51,6 miliona telewizorów - o 8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
To drugi z rzędu kwartał, w którym odnotowano spadek sprzedaży telewizorów w ujęciu rocznym - wynika z danych firmy badawczej NPD DisplaySearch.
Aż o 77 proc., do mniej niż 1,4 miliona sztuk, spadła sprzedaż odbiorników w Japonii. Ogółem na rynkach dojrzałych odnotowano spadek o 23 proc., podczas gdy tempo wzrostu na rynkach rozwijających się spadło do 3 proc. W Chinach sprzedaż zwiększyła się rok do roku o 6 proc.
Drugi kwartał z rzędu spadła także sprzedaż telewizorów LCD - o 2 proc., chociaż w segmencie odbiorników o przekątnej ekranu co najmniej 40 cali odnotowano 15-proc. wzrost. Natomiast już szósty kwartał z rzędu - tym razem o 26 proc. - zmalała sprzedaż telewizorów plazmowych.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, który w II kwartale zanotował swój rekordowy udział w rynku - 28,5 proc. Na drugim miejscu znalazło się LG, a każda z trzech kolejnych w zestawieniu japońskich marek - Sony, Panasonic i Sharp - zanotowała ponad 30-proc. spadek obrotów.
Dołącz do dyskusji: Spada globalna sprzedaż telewizorów, liderem Samsung