Spada sprzedaż „Do Rzeczy”, „Gazety Polskiej” i „W Sieci”, „Polityka” przed „Newsweekiem”
W sierpniu br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci”. Wzrosty zanotowały tylko „Tygodnik Powszechny” oraz „Gość Niedzielny”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w sierpniu 2014 roku wyniosła 136 003 egz. Było to o 1,83 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 1,93 proc. do 127 732 egz.
Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. zmalała o 12,61 proc. i wyniosła 119 775 egz. Tytuł ten jednak w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 557 egz., po spadku o 20,90 proc. W sierpniu br. tytuł ten kosztował 5,90 zł, podczas gdy rok wcześniej - 4,95 zł.
Najwięcej, bo 26,59 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W sierpniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 922 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej pozycji ze średnim wynikiem na poziomie 59 673 egz. Zanotował on spadek o 2,15 proc. Jego cena w ciągu roku również poszła w górę - w sierpniu ub.r. kosztował 5 zł, a rok później już o 90 groszy więcej.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 5,36 proc. do 17 817 egz.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 447 | 136 003 | 136 003 | 196 524 | 134 208 | 133 558 |
Polityka | 180 000 | 127 732 | 127 732 | 177 750 | 130 241 | 130 241 |
Newsweek Polska | 179 482 | 119 775 | 119 775 | 194 442 | 141 204 | 137 054 |
W Sieci | 158 873 | 74 557 | 74 557 | 183 700 | 94 265 | 94 255 |
Tygodnik Do Rzeczy | 139 371 | 69 917 | 60 992 | 171 247 | 92 963 | 83 088 |
Wprost | 159 750 | 130 135 | 59 673 | 134 625 | 133 310 | 60 981 |
Gazeta Polska | 118 489 | 40 660 | 40 034 | 135 527 | 53 846 | 53 334 |
Przegląd | 51 000 | 18 205 | 18 205 | 51 050 | 18 443 | 18 443 |
Tygodnik Powszechny | 38 100 | 18 217 | 17 817 | 34 250 | 17 330 | 16 911 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 485 099 | 318 639 | 318 639 | 497 618 | 356 071 | 356 071 |
Na drugiej podstronie dane miesiąc po miesiącu z br.
1 2
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż „Do Rzeczy”, „Gazety Polskiej” i „W Sieci”, „Polityka” przed „Newsweekiem”