Spada sprzedaż dzienników. „GP Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” na największym minusie
W listopadzie 2014 roku prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, zyskał tylko „Parkiet”. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, a liderem segmentu pozostał „Fakt”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2014 roku wyniosła 313 510 egz., czyli 6,46 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 267 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 12,14 proc. i był to drugi największy spadek w zestawieniu. Trzeba jednak dodać, że w październiku ub.r. „Gazeta Wyborcza” podniosła cenę o 10 groszy (więcej na ten temat).
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w listopadzie ub.r. zmalał o 0,59 proc. do 151 396 egz.
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 6,26 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 55 005 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 029 egz., po spadku o 11,05 proc.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,66 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w listopadzie ub.r. wyniósł 19 279 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 17,14 proc. i wyniosła 4 627 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym zeszłego roku (dowiedz się więcej).
ZKDP | listopad | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 442 130 | 313 510 | 313 510 | 460 453 | 335 164 | 335 144 |
Gazeta Wyborcza | 244 854 | 190 517 | 167 267 | 274 098 | 217 521 | 190 383 |
Super Express | 256 822 | 152 116 | 151 396 | 255 300 | 153 009 | 152 289 |
Rzeczpospolita | 67 552 | 57 309 | 55 005 | 76 128 | 68 832 | 58 676 |
Dziennik Gazeta Prawna | 60 986 | 54 844 | 45 029 | 69 066 | 61 940 | 50 620 |
Przegląd Sportowy | 62 929 | 31 656 | 31 656 | 74 742 | 35 683 | 35 683 |
Gazeta Polska Codziennie | 65 454 | 19 287 | 19 279 | 85 892 | 23 417 | 23 414 |
Puls Biznesu | 15 815 | 14 241 | 10 673 | 18 210 | 16 698 | 11 462 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 129 | 4 742 | 4 627 | 10 272 | 5 155 | 3 950 |
Na drugiej podstronie dane z kolejnych miesięcy 2014 r.
1 2
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników. „GP Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” na największym minusie