Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku
Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku. Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku - wynika z raportu "Viewability Benchmark" agencji Meetrics za IV kwartał 2020 roku.
Analitycy Meetrics wskazują, że po korzystnym dla reklamy wzroście wykorzystania mediów w II kwartale 2020 r., wskaźniki widoczności reklam display w IV kwartale ponownie spadły - z 57 proc. w III kwartale do 53 procent w IV kwartale.
Tzw. wskaźnik Viewable Viewtime wzrósł z 16,8 sek. do 17,6 sek.
Widoczność reklam display desktop zmalała z 58 proc. do 53 proc., zaś reklam display mobile - z 57 proc. do 54 proc.
Wskaźniki widoczności reklam wideo wyniosły 73 procent w IV kwartale, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w ciągu trzech miesięcy. Wskaźnik Viewable Viewtime wyniósł natomiast 15,6 sek. ( 16,9 sek. w III kwartale).
- Spadające wskaźniki widoczności reklam na polskim rynku reklamy internetowej wydają się poważne, ale mają swoje źródło w zwiększonym sezonowo popycie. Ze względu na niedobór powierzchni reklamowej premium, jakość reklam online nie zawsze mogła sprostać oczekiwaniom reklamodawców w IV kwartale. Ponadprzeciętne wahania wskaźników widoczności reklam w ciągu ostatniego roku wskazują, że na polskim rynku reklamy online jest deficyt miejsc reklamowych o wysokiej jakości w porównaniu z innymi krajami europejskimi - wyjaśnia Hubert Świtalski, country manager Meetrics.
Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2", co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.
Dołącz do dyskusji: Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku