Spadek sprzedaży przenośnych odtwarzaczy muzycznych
Pierwsze trzy tygodnie tegorocznego sezonu świątecznych zakupów w USA przyniosły (nie biorąc pod uwagę iPodów firmy Apple) spadek sprzedaży przenośnych odtwarzaczy muzycznych.
W okresie od 18 listopada do 9 grudnia, dochody ze sprzedaży odtwarzaczy MP3 spadły o 16 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - informuje serwis TechWeb, powołując się na dane firmy badawczej NPD Group. Spadła również - o 9 procent - liczba sprzedanych urządzeń tego typu.
Według analityków z NPD Group, główną przyczyną spadków jest fakt, że większość klientów szukających odtwarzacza MP3, już takowy posiada i chce jedynie zastąpić swoje urządzenie nowszym modelem.
Z danych firmy badawczej wynika, że spadły również - o 13 procent - dochody ze sprzedaży aparatów cyfrowych na rynku amerykańskim. Za to o 1 procent zwiększyła się tutaj liczba sprzedanych urządzeń.
Wyniki powyżej oczekiwań odnotowano za to na rynku urządzeń nawigacyjnych GPS. W porównaniu z ubiegłym rokiem dochody zwiększyły się tutaj o 214, a liczba sprzedanych urządzeń aż o 488 procent.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: Spadek sprzedaży przenośnych odtwarzaczy muzycznych