Spadła sprzedaż dwutygodników poradnikowych w 2013, liderem „Przyjaciółka”
W 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet była „Przyjaciółka”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Naj” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) w 2013 roku wyniosła 362 417 egz. i w porównaniu do 2012 roku była niższa o 17,95 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 18,23 proc. do 308 931 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Pani Domu” (Edipresse Polska), która awansowała z miejsca czwartego. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 206 165 egz., po jednak spadku w skali roku o 18,38 proc.
Czwarte miejsce zajął magazyn „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który do lipca 2012 roku był miesięcznikiem. W ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 179 120 egz. W stosunku do 2012 roku (od lipca do grudnia 2012 roku) jego wynik zmniejszył się o 37,04 proc. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.
Warto dodać, iż średnia sprzedaż ogółem „Naj” jako miesięcznika w okresie od stycznia do czerwca 2012 roku wyniosła 66 392 egz.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Przyjaciółka |
362 417 |
441 714 |
Tina |
308 931 |
377 803 |
Pani Domu |
206 165 |
252 602 |
Naj |
179 120 |
284 515 |
W grudniu 2013 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansowała „Tina”, której średnia sprzedaż ogółem wyniosła 356 915 egz., po wzroscie względem grudnia 2012 roku o 6,68 proc. Z kolei na drugą lokatę spadła „Przyjaciółka” (330 700 egz.; spadek o 16,15 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił dwutygodnik „Naj” - było to 36,13 proc. do 142 886 egz.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Tina |
356 915 |
334 560 |
Przyjaciółka |
330 700 |
394 385 |
Pani Domu |
163 643 |
192 819 |
Naj |
142 886 |
223 704 |
Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż dwutygodników poradnikowych w 2013, liderem „Przyjaciółka”