Sponsorzy Ekstraklasy zyskali w telewizji 191 mln zł
Wartość ekspozycji marek podczas transmisji meczów piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy w drugiej połowie ub.r. wyniosła 190,8 mln zł, czyli 69 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Pentagon Research.
Jesienią ub.r. marki komercyjne związane z T-Mobile Ekstraklasą - głównie sponsorzy rozgrywek i uczestniczących w nich drużyn - dzięki obecności w stacjach Canal+ zyskali 90,8 mln zł, o 21,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Ekspozycja marek w stacjach Polsatu była warta 53,8 mln zł, czyli prawie trzykrotnie więcej niż jesienią 2011 roku. Wynika to z faktu, że nadawca więcej meczów niż przed rokiem pokazywał w chętniej oglądanych Polsacie Sport niż Polsacie Sport Extra.
Z kolei transmisje meczów Legii Warszawa z Lechem Poznań i Lechią Gdańsk w TVP2 przyniosły sponsorom 18,7 mln zł. Rok wcześniej TVP nie pokazywała jesienią żadnego spotkania.
W drugiej połowie ub.r. rozegrano 15 kolejek T-Mobile Ekstraklasy, przy których transmisjach telewizyjnych prezentowanych było 450 marek. Jesienią 2011 roku podczas 17 kolejek na ekranach pojawiło się 369 brandów.
Dane obejmują tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80 proc. widoczności). Wartość medialna jest wyliczana w oparciu o wskaźnik CPT dla monitorowanych stacji, czyli szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść, chcąc uzyskać podobne dotarcie dla konwencjonalnych reklam.
Dołącz do dyskusji: Sponsorzy Ekstraklasy zyskali w telewizji 191 mln zł