Spotify z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Prawie 200 milionów użytkowników
W III kwartale 2018 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów rok do roku o 31 procent. Spółka wykazała stratę, która jednak była mniejsza o 92 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Ze Spotify korzysta globalnie 191 mln użytkowników, z czego 87 mln płaci subskrypcje.
W III kwartale br. serwis Spotify osiągnął przychody w wysokości 1,352 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 31 proc. 1,210 mld to wpływy pochodzące z subskrypcji od użytkowników, zaś 142 mln euro przyniósł Spotify segment reklamowy.
Spotify, która w kwietniu br. zadebiutowała na Wall Street wciąż nie przynosi zysków, jednak notuje coraz lepsze wyniki. W raportowanym okresie strata operacyjna wyniosła 6 mln euro, co oznacza spadek o 92 proc. rok do roku oraz o 93 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
W III kwartale br. serwis osiągnął globalną liczbę 191 mln miesięcznych użytkowników – o 28 proc. więcej niż przed rokiem. Z kolei grupa subskrybentów korzystających z płatnej wersji premium zwiększyła się w skali roku o 40 proc. osiągając liczbę 87 mln.
Zarówno w wypadku ogólnej liczby użytkowników Spotify, jak i w segmencie subskrybentów większość mieszka w Europie, na 2. miejscu są USA, a na 3. - Ameryka Łacińska.
Spotify przewiduje, że na koniec IV kwartału br. liczba użytkowników serwisu zwiększy się do 199 – 206 mln, w tym subskrybentów będzie od 93 do 96 mln. Przychody mają sięgnąć kwoty 1,55 mld euro, a w wynikach finansowych może się pojawić zysk w wysokości 15 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Spotify z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Prawie 200 milionów użytkowników