SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” zanotowała spadek o 21 proc., ostro w dół także „GPC” i „Rzeczpospolita”

W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Na drugie miejsce awansował „Super Express”, który wyprzedził „Gazetę Wyborczą” notującą największy spadek - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym 2017 roku wyniosła 279 933 egz., czyli o 9,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 131 711 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 8,03 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 21,44 proc. do 119 717 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz piąty z rzędu „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w lutym br. wyniosła 11 994 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce w październiku ub.r. (wówczas przewaga wyniosła 408 egz.).

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 10,72 proc. Dziennik ten w lutym br. sprzedawał się w liczbie 49 237 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 41 780 egz., po spadku o 6,37 proc.

W lutym br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 8,02 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił tytuł „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 17,38 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zanotowała spadek o 21 proc., ostro w dół także „GPC” i „Rzeczpospolita”

51 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Zapowiada się, że jutro w DTV Paczuska wysmaży kolejny "porażający" materiał o spadającej sprzedaży GW, z kioskarką panią Genowefą zza rogu w roli eksperta.
0 0
odpowiedź
User
kain
Dopóki zatrudniać będą tak kontrowersyjnych (delikatnie mówiąc) ludzi pokroju Osowskiego w redakcji stołecznej i tym podobnych lobbysto-propagandystów, dopóty kibicować będziemy głośno, Agoro obyś upadła jak najszybciej!
0 0
odpowiedź
User
mm
Gazeta Wyborcza i Gazeta Polska to obrzydliwe tuby propagandowe, gazetki z marketów mają więcej obiektywizmu niż te szmatławce.
0 0
odpowiedź