SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż gazet regionalnych w I półroczu 2009 r. - który tytuł stracił najmniej?

W I półroczu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazet regionalnych. Na pozycje lidera utrzymał się "Polska Dziennik Zachodni". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 80 314 egz. (rok wcześniej 84 182 egz.) - wynika z czerwcowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 79 732 egz. (rok wcześniej 83 515 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 52 186 egz. (spadek sprzedaży o 2 proc.).

Tytuł Styczeń-czerwiec

2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 108 238 80 314 108 438 84 182
Gazeta Pomorska 89 971 79 732 95 329 83 515
Express Ilustrowany 65 276 52 186 66 166 53 119
Polska Głos Wielkopolski 68 899 50 323 71 786 52 466
Polska Dziennik Bałtycki 60 480 47 485 65 685 51 083
Polska Dziennik Łódzki 60 706 44 702 66 197 48 484
Głos-Dziennik Pomorza 57 700 44 551 53 832 40 344
Gazeta Lubuska 54 438 43 824 57 038 45 182
Dziennik Polski 63 314 43 483 62 588 43 516
Echo Dnia 47 149 35 761 48 545 36 778
Gazeta Codzienna Nowiny 42 375 31 667 39 775 29 372
Polska Gazeta Wrocławska 45 979 31 473 54 650 34 743
Polska Gazeta Krakowska 42 064 28 942 47 509 31 103
Nowa Trybuna Opolska 37 300 28 595 40 244 29 342
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski 38 400 28 249 41 165 30 517




*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet regionalnych w I półroczu 2009 r. - który tytuł stracił najmniej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl