Sprzedaż magazynów młodzieżowych dalej spada. „Bravo” najchętniej kupowane
W maju 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Bravo Girl”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 54 085 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 46,31 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 50,03 proc. do poziomu 33 961 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 54,60 proc. do 23 699 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 52,94 proc. i wyniosła 22 922 egz.
ZKDP |
maj |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
134 978 |
54 085 |
54 085 |
175 080 |
100 738 |
100 738 |
Fun Club |
74 947 |
33 961 |
33 961 |
104 940 |
67 957 |
67 957 |
Bravo Girl |
54 993 |
23 699 |
23 699 |
99 969 |
52 195 |
52 195 |
Twist |
55 000 |
22 922 |
22 922 |
94 942 |
48 703 |
48 703 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem sprzedaży wśród pism młodzieżowych pochwalić się mógł „Twist” - było to 5,41 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 34,80 proc., również i w tym ujęciu odnotował magazyn „Bravo Girl”.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
134 978 |
54 085 |
54 085 |
134 964 |
58 201 |
58 201 |
Fun Club |
74 947 |
33 961 |
33 961 |
74 936 |
38 111 |
38 111 |
Bravo Girl |
54 993 |
23 699 |
23 699 |
59 975 |
36 346 |
36 346 |
Twist |
55 000 |
22 922 |
22 922 |
59 993 |
21 746 |
21 746 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż magazynów młodzieżowych dalej spada. „Bravo” najchętniej kupowane