Sprzedaż prasy wciąż spada
"Super Express" i "Trybuna" tracą najwięcej
Po trzech kwartałach największe ogólnopolskie dzienniki - "Gazeta Wyborcza", "Super Express" i "Rzeczpospolita" - odnotowały spadek średniej sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem 2002 r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Największy bo prawie 11-proc. spadek zanotował "Super Express", którego średnia sprzedaż w 9 miesiącach br. wyniosła 271,5 tys. egz. "SE" po dużym wzroście w sierpniu, wrzesień miał już słabszy (sprzedaż była o prawie 7 proc. niższa niż sierpniowa). Prawie 3-proc. zmniejszenia sprzedaży po III kw. 2003 r. (do 409,2 tys. egz). zanotował rynkowy lider "Gazeta Wyborcza".
Lepiej w tej grupie wypadła "Rzeczpospolita" tracąc po 9 miesiącach br. niespełna 1 proc. sprzedaży w porównaniu tym samym okresem 2002 r. Najlepiej po III kwartałach br. wypadły dzienniki specjalistyczne - prawie o 12 proc. wzrosła w porównaniu z tym samym okresem 2002 sprzedaż niszowego "Parkietu" (nieco ponad 8 tys. egz.). "Gazeta Prawna" zwiększyła średnią sprzedaż o 11 proc. (do prawie 74 tys. egz.), a "Puls Biznesu" o ponad 4 proc. (do 22,7 tys egz.). Natomiast lewicowa "Trybuna" straciła prawie 19 proc. swej sprzedaży z 9 miesięcy 2002 r. - do 29,1 tys. egz.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż prasy wciąż spada