Stadion Narodowy ze sponsorem na 5 lat za minimum 50 mln zł
Spółka PL.2012+ ogłosiła przetarg na sponsora tytularnego Stadionu Narodowego w Warszawie. Sponsorem może zostać firma notująca roczne przychody wynoszące minimum 10 mld zł, która podpisze umowę na przynajmniej 5 lat i będzie płacić za to minimum 10 mln zł rocznie.
W przetargu na sponsoring tytularny Stadionu Narodowego może wziąć udział firma działająca nieprzerwanie od co najmniej 10 lat, która w każdym z trzech ostatnich lat osiągnęła minimum 10 mld zł przychodów. Tak duże wpływy w ub.r. zanotowało - według rankingu „Polityki” - zaledwie 15 polskich spółek: Orlen, Lotos, BP, Tauron, Enea, Energa, PGE, PGNiG, KGHM, Kompania Węglowa, Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci sklepów Biedronka), Eurocash, Metro Group Polska (właściciel m.in. sieci Real, Media Markt i Saturn), Orange Polska i Fiat Auto Poland.
W tej grupie Jeronimo Martins Polska i Orange Polska są obecnie sponsorami piłkarskiej reprezentacji Polski, przy czym pierwsza firma już zadeklarowała, że nie jest zainteresowana sponsorowaniem Stadionu Narodowego. Natomiast PGE jest już sponsorem stadionu piłkarskiego w Gdańsku (noszącego nazwę PGE Arena Gdańsk), za co płaci 7 mln zł rocznie.
Sponsorowanie Stadionu Narodowego będzie kosztować więcej - każdy uczestnik przetargu musi zadeklarować, że podpisze umowę na minimum 60 miesięcy i będzie płacić przynajmniej 10 mln zł rocznie. Przetarg będzie przebiegał dwuetapowo, a do drugiego etapu zostaną zakwalifikowane trzy firmy.
Sponsor Stadionu Narodowego będzie miał wpływ na strategię marketingową obiektu, będzie mógł umieścić swoje logo w jego różnych miejscach (zarówno na zewnętrz, jak i w środku stadionu), przeprowadzić we współpracy ze stadionem maksymalnie pięć akcji promocyjnych w ciągu roku oraz organizować na stadionie swoje konferencje i inne spotkania (najwyżej cztery rocznie, w tym dwa na całym obiekcie). Oczywiście nazwa firmy znajdzie się w nazwie stadionu, z tym zastrzeżeniem, że nie zniknie z niej słowo „Narodowy”.
Przetarg ma zostać rozstrzygnięty wiosną przyszłego roku.
Oprócz sponsora tytularnego Stadion Narodowy będzie współpracował z kilkoma innymi partnerami korporacyjnymi - jeszcze w br. chce ich mieć dwóch-trzech, w przyszłym roku - siedmiu, a w 2015 roku - nawet jedenastu. Obecnie trwa przetarg na oficjalnego dostawcę piwa na stadion - do finału zostaną zakwalifikowane trzy firmy, a zwycięzca (wybrany do 23 października) ma płacić rocznie za ten sponsoring 1,25 mln zł. Ponadto stadion zamierza pozyskać partnera technologicznego i motoryzacyjnego oraz dostawcę wędlin i słodyczy.
Dołącz do dyskusji: Stadion Narodowy ze sponsorem na 5 lat za minimum 50 mln zł