Starcom wdraża nową globalną strategię
Dom mediowy Starcom wdraża w Polsce zasady nowej sieciowej filozofii 'Connections that captivate'.
Priorytetem w nowej globalnej strategii Starcomu jest uwaga konsumentów - podano w komunikacie.
– Kiedyś celem komunikacji reklamowej była ekspozycja, ale ten schemat przestał działać, ze względu na: niechęć odbiorców do natłoku reklam, coraz większe możliwości wyboru kanałów komunikacji, nowe techniczne możliwości unikania reklam. To wszystko oznacza, że „władza” jest obecnie w rękach odbiorców, bo to oni kontrolują treść jaką otrzymują z mediów – mówi Rafał Ciszewski, dyrektor ds. rozwoju i członek zarządu Starcom.
Filozofia CTC opiera się na kilku filarach, pierwszym i kluczowym jest insight, czyli dogłębne zrozumienie konsumentów na wszystkich obszarach ich aktywności. „Captivating consumers” zgodnie z nową strategią polega na uzyskiwaniu faktycznych efektów w umysłach konsumentów i umiejętności pomiaru uwagi i zaangażowania odbiorców, wykraczającego daleko poza standardowe wskaźniki mediowe tj. GRP.
Dlatego jednym z etapów wdrażania nowej strategii przez Starcom w Polsce jest rozszerzenie kompetencji badawczych. W ub.r. Starcom MediaVest zatrudnił na nowo utworzonym stanowisku dyrektora badań Edwarda Korbela. W najbliższym czasie dział kierowany przez Korbela zrealizuje trzecią już falę badania mediów i wpływu reklamy Startrack, a w przygotowaniu są już kolejne projekty tj. GeoStartrack Komptetencje w dziedzinie badań uzyskali również media plannerzy Starcomu, którzy odbyli kursy moderacji, dzięki czemu mogą samodzielnie koordynować niektóre projekty i na przykład prowadzić wywiady z konsumentami – czytamy w komunikacie,
Kolejnym krokiem będzie w tym roku zatrudnienie w firmie dyrektora strategicznego.
Jedną z istotnych inicjatyw, która jest odpowiedzią na założenia filozofii CTC, było utworzenie stanowiska innovation managera w Starcomie, które w ub.r. objął Jacek Karolak – Inaczej niż robi to nasza konkurencja nie zamknęliśmy kreatywności w oddzielnej komórce. Jacek Karolak uczestniczy w tworzeniu strategii komunikacji wszystkich zespołów plannerskich Starcomu i wnosi do nich kreatywne, innowacyjne pomysły – mówi Rafał Ciszewski.
W ślad za nową globalną filozofią Starcomu pójdzie zmiana identyfikacji wizualnej sieci, która zostanie wdrożona w najbliższych miesiącach.
Dołącz do dyskusji: Starcom wdraża nową globalną strategię