SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Stop oczernianiu PR-u” - Polskie Stowarzyszenie Public Relations kontra politycy

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) zaczyna akcję „Stop oczernianiu PR-u” mającą na celu ochronę wizerunku branży public relations oraz pracujących w niej osób przed niesprawiedliwymi krytycznymi komentarzami, głównie ze strony polityków.

Kampania „Stop oczernianiu PR-u” wynika z pojawiających się nieraz w mediach wypowiedzi, głównie polityków, które deprecjonują public relations jako profesję.

Według organizatorów akcji takie komentarze nie są w żaden sposób oparte na rzetelnej wiedzy i nie odzwierciedlają rzeczywistych zasad i codziennej praktyki zawodowej PR.

Ponadto często mylą prawdziwy PR z działaniami z zakresu marketingu politycznego, co dodatkowo wprowadza w błąd opinię publiczną i może stwarzać wrażenie, że public relations to zwykła propaganda lub wręcz dezinformacja, oparta na nieetycznych metodach.

- Nie zgadzamy się na instrumentalne traktowanie naszej profesji oraz jej deprecjonowanie. Nie możemy tolerować sytuacji, w których politycy, nie mający elementarnej wiedzy z dziedziny PR, dla swoich doraźnych celów oczerniają tysiące wysoko wykwalifikowanych i rzetelnych profesjonalistów na co dzień zajmujących się zawodowo PR-em - mówi Szymon Sikorski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. - Dlatego postanowiliśmy podjąć zdecydowane kroki i „wypowiedzieć wojnę” tego typu praktykom - dodaje.

W ramach inicjatywy PSPR monitoruje przestrzeń medialną i w przypadku nieuzasadnionych wypowiedzi dyskredytujących public relations będzie zwracało się bezpośrednio do ich autorów - z listem otwartym apelującym o zaniechanie tego typu praktyk, wyczerpującymi informacjami wyjaśniającymi, czym jest, a czym nie jest PR, oraz propozycją szkolenia w celu podniesienia świadomości i podstawowej wiedzy z zakresu PR. Na stronie internetowej Stowarzyszenia zostanie udostępniony formularz, który pozwoli członkom organizacji, wszystkim profesjonalistom oraz sympatykom PR-u zgłaszać wszelkie zaobserwowane nadużycia. W oparciu o zgromadzone informacje publikowany będzie ranking osób najczęściej naruszających dobre imię PR.

PSPR będzie na bieżąco informować opinię publiczną o wszelkich tego typu wypowiedziach oraz podjętych w związku z nimi działaniach. Natomiast w szczególnie drastycznych lub uporczywych przypadkach będzie zwracać się do Rady Etyki PR z prośbą o podjęcie właściwych kroków.

Dołącz do dyskusji: „Stop oczernianiu PR-u” - Polskie Stowarzyszenie Public Relations kontra politycy

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotruś
PR ma zły PR. DOBRE!
odpowiedź
User
jacek
Kpią? Przykrywają wpadkę z klamliwą kampanią szefa organizacji dla ARP? Żenada
odpowiedź
User
jacek
Kpią? Przykrywają wpadkę z klamliwą kampanią szefa organizacji dla ARP? Żenada
odpowiedź