Strategy Analytics: 95 proc. rynku tabletów dla Apple
W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 4,4 miliona tabletów. Ponad 95 proc. z nich stanowiły iPady firmy Apple.
Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 26 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, kiedy sprzedano 3,5 miliona urządzeń.
Tylko 2,3 proc. tabletów sprzedanych w III kwartale stanowiły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Rynkowy udział stworzonej przez Google platformy powinien znacząco zwiększyć się już w IV kwartale, wraz z pojawieniem się w sprzedaży nowych modeli, takich jak Samsung Galaxy Tab.
Strategy Analytics podaje też, że zdecydowanie największym rynkiem sprzedaży tabletów były w poprzednim kwartale Stany Zjednoczone. Jednocześnie firma badawcza odnotowuje rosnący popyt na tego typu urządzenia w Europie Zachodniej i Azji.
Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2010 r.
Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) | II kw. 2010 | III kw. 2010 |
Apple iOS Android Pozostałe | 3.3 0.1 0.1 | 4.2 0.1 0.1 |
Suma | 3.5 | 4.4 |
Udział w rynku | II kw. 2010 | III kw. 2010 |
Apple iOS Android Pozostałe | 94.3% 2.9% 2.9% | 95.5% 2.3% 2.3% |
Suma | 100.0% | 100.0% |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 95 proc. rynku tabletów dla Apple