SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Strażacy 2” stracili 850 tys. widzów, TVP1 przegrała z konkurencją. 5 mln zł z reklam

Drugi sezon „Strażaków” oglądało średnio 1,48 mln osób. W porównaniu do pierwszej serii, produkcja straciła 850 tys. widzów. Jedynka w paśmie nadawania serialu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 5,06 mln zł.

Średnia widownia wszystkich dziesięciu odcinków drugiego sezonu serialu „Strażacy” (emitowanego w soboty o godz. 20.25, w okresie od 5 marca do 7 maja br.) wyniosła 1,48 mln osób. Przełożyło się to na 9,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 7,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek serialu, który zainteresował 1,75 mln osób.

Trzy topowe odcinki

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

12-03-2016

20:26:57

21:11:17

1 751 575

11,40%

05-03-2016

20:26:51

21:11:46

1 654 135

10,40%

26-03-2016

20:32:18

21:14:42

1 570 878

10,14%

Dla porównania, pierwszy sezon „Strażaków”, emitowany wiosną ub.r., gromadził średnio 2,33 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,33 proc. i 11,82 proc. udziału. Oznacza to, że serial stracił 850 tys. widzów (zobacz te dane).

TVP1 w paśmie nadawania „Strażaków” TVP1 przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVP2, która emitowała wówczas show „Kocham Cię, Polsko!”, a udział tego kanału wyniósł 14,37 proc. Drugi był TVN („Mali giganci” i filmy fabularne; 13,35 proc.), a trzecie miejsce z tzw. „wielką czwórkę” zajął Polsat (gala KSW, jedyny odcinek „Surprise, Surprise” i filmy fabularne; 10,49 proc.).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat. Dalsze miejsca zajęły: TVN, Dwójka i Jedynka.

Oglądalność „Strażaków 2” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP2

2 133 618

14,37%

689 841

12,40%

TVN

1 981 706

13,35%

695 704

12,51%

Polsat

1 557 955

10,49%

836 897

15,04%

TVP1 - Strażacy 2

1 483 803

9,99%

406 035

7,30%

Wpływy reklamowe TVP1 wokół emisji serialu wyniosły 5,06 mln zł. Dla porównania, pierwszy sezon zarobił z reklam 4,03 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Na chwilę obecną nie wiadomo, czy TVP1 będzie kontynuować emisję „Strażaków”.

W kwietniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,07 proc.

Dołącz do dyskusji: „Strażacy 2” stracili 850 tys. widzów, TVP1 przegrała z konkurencją. 5 mln zł z reklam

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adamo023
No sory, ale przy takich wynikach to chyba jest oczywiste, że nie będzie kolejnego sezonu.
0 0
odpowiedź
User
TVP...
Pewnie zamiast niego wstawią tani, turecki serial i tyle
0 0
odpowiedź
User
Bartek
Trzeba było nadać kolejny sezon Komisarza Alexa to oglądalność była by większa bo ja za to że nie było Alexa omijałem Tvp 1 z daleka w każdą sobotę bo te niby strażaki to nudne i sztuczne były
0 0
odpowiedź