SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Strony główne portali zyskują użytkowników. Na czele Onet i WP (analiza)

Zdecydowanie najpopularniejsze strony główne wśród portali horyzontalnych mają Onet.pl i WP.pl, przyciągające miesięcznie po ponad 9 mln użytkowników i ok. 700-800 mln odsłon, ponad dwa razy mniej niż trzecia w zestawieniu strona Interii. Na stronach głównych Onetu, WP i Gazeta.pl przeciętny użytkownik spędza miesięcznie ok. półtorej godziny.

W lipcu br. stronę główną Onetu odwiedziło 9,79 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 769 mln odsłon (w tym 108,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził średnio godzinę i 32:15 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witrynę odwiedziło 44,7 proc. wszystkich polskich internautów.

Nieco mniejszą odwiedzalność osiągnęła strona główna WP.pl: 9,08 mln użytkowników, 687,3 mln odsłon (w tym 84,4 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz średnio godzina i 24:58 minuty na użytkownika.

Z kolei ponad dwa razy mniejszy ruch niż Onet i WP zanotowała strona główna Interii, która miała 4,13 mln odwiedzających, 251,9 mln odsłon oraz godzina i 2:17 minuty na przeciętnego użytkownika.

 

Po ok. 2,7 mln internautów odwiedziło strony główne o2.pl i Gazeta.pl, przy czym druga zanotowała prawie dwa razy więcej odsłon i ponad trzykrotnie dłuższy czas przypadający na użytkownika. I tak strona o2.pl miała 2,76 mln użytkowników, 77,2 mln odsłon (w tym 7,7 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz 26:45 minuty na średniego odwiedzającego, natomiast witryna Gazeta.pl - 2,71 mln użytkowników, 139,4 mln odsłon (w tym 4,67 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz godzinę i 26:18 minuty na użytkownika.

 

Przypomnijmy, że na początku września wraz ze zmianą logotypów w nowej wersji zostały udostępnione strony główne WP.pl (zobacz szczegóły) oraz Interii (więcej na ten temat).

Strony główne czołowych portali w lipcu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

onet.pl

9 789 047

768 977 861

108 340 336

01:32:15

44,74%

wp.pl

9 078 207

687 329 908

84 382 647

01:24:58

41,49%

interia.pl

4 134 510

251 895 255

22 627 915

01:02:17

18,90%

o2.pl

2 762 421

77 248 838

7 749 717

00:26:45

12,63%

gazeta.pl

2 713 136

139 421 352

4 667 928

01:26:18

12,40%


W skali roku wszystkie strony zanotowały wzrosty liczby użytkowników i odsłon, a WP.pl i o2.pl - także wzrost średniego czasu na odwiedzającego.

I tak strona Onetu zyskała 556,4 tys. użytkowników i 29,4 mln odsłon (to o 6 i 4 proc. w górę), przy czym średni czas przypadający na każdego odwiedzającego zmalał o 11:37 minuty (to spadek o 11,2 proc.).

Witryna WP.pl zanotowała o 627,8 tys. użytkowników i 173,3 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 7,4 i aż 33,7 proc.), a przeciętny odwiedzający spędził na niej o 8:45 minuty dłużej (11,5 proc. w górę).

 

Strona główna Interii.pl miała o 291,3 tys. odwiedzających i 40,2 mln odsłon więcej niż przed rokiem (to 7,6 i 19 proc. w górę), a średni czas na użytkownika zmalał nieznacznie - o 41 sekund, czyli 1,1 proc.

Witryna o2.pl zyskała w skali roku 193,3 tys. użytkowników i 29,9 mln odsłon (wzrosty o 7,5 i 63,2 proc.), a czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się o 9:10 minuty, czyli aż o 52,1 proc.

Z kolei strona główna Gazeta.pl zanotowała o 430 tys. odwiedzających i 15,9 mln odsłon (18,8 i 12,8 proc. w górę), a średni czas na użytkownika zmalał o 4:42 minuty (5,2 proc. w dół).

Strony główne czołowych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

lipiec 2014

lipiec 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

onet.pl

9 789 047

768 977 861

01:32:15

9 232 689

739 612 293

01:43:52

wp.pl

9 078 207

687 329 908

01:24:58

8 450 379

514 024 561

01:16:13

interia.pl

4 134 510

251 895 255

01:02:17

3 843 172

211 653 830

01:02:58

o2.pl

2 762 421

77 248 838

00:26:45

2 569 161

47 337 545

00:17:35

gazeta.pl

2 713 136

139 421 352

01:26:18

2 283 123

123 556 953

01:31:00


Stronę główną Onetu w lipcu br. odwiedziło rekordowo dużo internautów - 9,79 mln, podczas gdy od września ub.r. do lutego br. było ich poniżej 9 mln. Z kolei najwięcej odsłon witryna zanotowała w styczniu i marcu br. - odpowiednio 851,5 i 863,6 mln, natomiast w pozostałych miesiącach w ciągu roku było to poniżej 800 mln, a w kwietniu br. tylko 703,1 mln.

Średni czas spędzany na stronie przez każdego użytkownika od lipca ub.r. do marca br. wynosił zazwyczaj ok. 100-110 minut (w styczniu br. aż 119:48 minuty), po czym w kolejnych miesiącach zmalał do 92-101 minut.

 

Na drugiej podstronie szczegółowe dane stron głównych pozostałych czołowych portali

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Strony główne portali zyskują użytkowników. Na czele Onet i WP (analiza)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tadek
Dla mnie odkryciem tego roku jest blog Joli Caputy, blogerka zrobiła kawał dobrej roboty publikując w kilka miesięcy kilkaset przepisów. Na blogu www.przepisyJoli.com powstała ogromna przepisownia :) dla mnie fenomen.
odpowiedź