Strony główne: Wirtualna Polska znów przed Onetem, w dół Interia i Gazeta.pl
Na stronie głównej Onetu ubyło we wrześniu 300 tys. użytkowników, przez co witryna straciła na rzecz WP.pl pozycję lidera zasięgowego. Zmalała odwiedzalność zdecydowanej większości z stron głównych czołowych portali horyzontalnych.
We wrześniu br. stronę główną WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 8,12 mln internautów, zapewniając 27,35 proc. zasięgu oraz spędzając na niej średnio po 54 minuty i 18 sekund. Natomiast analogiczna witryna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 7,69 mln użytkowników, 25,89 proc. zasięgu oraz 52 minuty i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na prawie pół godziny przyciągnęła każdego odwiedzającego strona główna Interii (Grupa Polsat-Interia): 4,65 mln internautów (15,67 proc. zasięgu) spędziło na niej średnio po 29 minut i 56 sekund. Stronę główną Gazeta.pl (Agora) odwiedziło 3,08 mln użytkowników (10,37 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 20 minut i 4 sekundy.
Z pozostałych witryn w rankingu tylko strona główna portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) przekroczyła poziom 10 minut średniego czasu korzystania. Przyciągnęła 1,09 mln internautów (3,68 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 10 minut i 28 sekund.
Fakt.pl ze swoją stroną główną jest wyżej niż portale innych tytułów prasowych. Na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) taka witryna zanotowała 586,1 tys. użytkowników, 6 minut i 7 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 1,97 proc. zasięgu, a na Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 239,8 tys. użytkowników, 4 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 0,81 proc. zasięgu.
Z kolei strona główna naTemat.pl przyciągnęła 369,2 tys. internautów (1,24 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 49 sekund, a analogiczna witryna portalu Radia ZET - 358 tys. użytkowników (1,21 proc. zasięgu), przeciętnie na równo 2 minuty.
W porównaniu z sierpniem strona główna WP.pl zyskała 267,3 tys. użytkowników (to 3,4 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 3 sekundy i 51 minut (czyli 6,6 proc.). W tej pierwszej statystyce wróciła na pozycję lidera, wyprzedzając konkurentkę z Onetu, na której ubyło 299,7 tys. internautów (3,7 proc.), za do przeciętny czas korzystania wydłużył się o minutę i 55 sekund (3,8 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Oprócz WP.pl wzrost liczby użytkowników osiągnęły jeszcze tylko dwie witryny. Na o2.pl strona główna zyskała 240,2 tys. odwiedzających (12,8 proc.) przy spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o 22 sekundy (8,5 proc.), a na Wprost.pl - 1 tys. użytkowników (0,4 proc.).
Za to na Interii analogiczna witryna straciła 201 tys. użytkowników (4,1 proc.) i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,9 proc.), natomiast na Gazeta.pl - 228,6 tys. internautów (6,9 proc.) i sekundę średniego czasu (0,1 proc.). Na stronie głównej Fakt.pl ubyło 238,3 tys. użytkowników (17,9 proc.), a na tej portalu „Super Expressu” - 118,6 tys. (16,8 proc.). Przy czym pierwsza osiągnęła wzrost średniego czasu korzystania o minutę i 13 sekund (13,1 proc.), a druga - o 49 sekund (15,4 proc.).
Strona główna na naTemat.pl zanotowała spadek liczby użytkowników o 14,9 tys. (3,9 proc.) i wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 7 sekund (2,5 proc.), a na portalu Radia ZET - spadek o 89,9 tys. internautów (20,1 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 6 sekund (5,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: Wirtualna Polska znów przed Onetem, w dół Interia i Gazeta.pl
Już po Polsce :(