SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strony główne: WP.pl minimalnie przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła o2.pl, TVN24 przyciąga na najdłużej

W sierpniu br. strona główna WP.pl zanotowała nieco więcej użytkowników i odsłon oraz krótszy czas korzystania przez odwiedzającego niż analogiczna witryna Onetu. Strona główna Gazeta.pl pod względem zasięgu wyprzedziła witrynę o2.pl, a zdecydowanie najdłużej internauci spędzili na stronie głównej TVN24.pl.

W zeszłym miesiącu stronę główną WP.pl odwiedziło 10,88 mln realnych użytkowników, czyli 40,28 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni tam 457,76 mln odsłon, a każdy spędził średnio 61 minut i 35 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Strona główna Onetu miała minimalnie mniej odwiedzających (10,81 mln) i odsłon (448,92 mln) od witryny WP.pl, natomiast nieco dłuższy średni czas korzystania przez internautę - 64 minuty i 11 sekund.

Oba portale ostro rywalizują na wyniki swoich stron głównych. Przekierowują tam ruch z linków na portalach społecznościowych prowadzących do konkretnych tekstów. Ponadto od czerwca na stronę główną Onetu prowadzą niektóre linki na stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl, a Wirtualna Polska w czerwcu stosowała podobny mechanizm na Pudelek.pl.

Strona główna Interii miała 4,94 mln użytkowników, 206,2 mln odsłon oraz 65 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Analogiczna witryna Gazeta.pl przy 2,28 mln użytkowników miała 91,35 mln odsłon, a o2.pl - przy 2,13 mln użytkowników 23,36 mln odsłon. Na tej pierwszej stronie internauta spędził przeciętnie 79 minut i 34 sekundy, a na drugiej - 109 minut i 24 sekund.

Z kolei stronę główną TVN24.pl odwiedziło 1,59 mln użytkowników, którzy wykonali 38,43 mln odsłon, a każdy korzystał średnio przez 3,5 godziny.

Na komputerach strona główna Onetu osiągnęła wyższe wyniki niż analogiczna witryna WP.pl. Ta pierwsza miała 7,93 mln użytkowników, 235,95 mln odsłon oraz 55 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a ta druga -  7,65 mln użytkowników, 224,19 mln odsłon oraz 49 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania.

Strona główna Gazeta.pl miała większą niż ogółem przewagę nad konkurentką z o2.pl. Pierwsza zanotowała 1,83 mln użytkowników i 51,09 mln odsłon, a druga - 1,66 mln użytkowników i 13,89 mln odsłon.

Ze strony głównej Gazeta.pl użytkownik korzystał średnio przez 61 minut i 13 sekund, z o2.pl - przez 101 minut i 4 sekund, a z TVN24.pl - przez 3 godziny, 31 minut i 42 sekundy.

Z kolei na smartfonach i tabletach wyraźnym liderem była strona główna WP.pl - z 6,27 mln użytkowników, 233,58 mln odsłon oraz 45 minut i 58 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Konkurentka z Onetu zanotowała 5,89 mln użytkowników, 212,97 mln odsłon oraz 42 minuty i 43 sekund średniego czasu korzystania.

Ze strony głównej Gazeta.pl użytkownik korzystał przeciętnie przez 73 minuty i 27 sekund. To dłużej niż w przypadku witryn Interii (57 minut i 47 sekund) oraz o2.pl (67 minut i 32 sekundy).

Strona główna przy 697,5 tys. użytkowników miała 21,25 mln odsłon, a strona główna o2.pl - przy 721,3 tys. użytkowników 9,47 mln odsłon.

W skali roku witryny WP.pl i Onetu osiągnęły znaczące wzrosty zasięgu i liczby odsłon. Pierwsza zyskała 3,22 pkt proc. zasięgu, 62,85 mln odsłon oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu korzystania przez internautę (to odpowiednio 8,7, 15,9 i 8,1 proc. w górę). Dzięki temu pod względem zasięgu i liczby użytkowników wyprzedziła konkurentkę z Onetu, która zanotowała wzrosty o 2,73 pkt proc. zasięgu i 15,35 mln odsłon (7,3 i 3,5 proc. w górę) oraz spadek średniego czasu korzystania o 4 minuty i 31 sekund (czyli 6,6 proc.).

Strona główna Interii przy spadku zasięgu o 1,34 pkt proc. (6,8 proc.) osiągnęła wzrost liczby odsłon o 13,92 mln (7,1 proc.) i przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 11 minut i 33 sekundy (21,3 proc.). Odwrotnie jest w przypadku analogicznej witryny Gazeta.pl: zyskała 0,98 pkt proc. zasięgu (13,1 proc. w górę), tracąc 4,31 mln odsłon oraz 13 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 4,5 i 13,8 proc. w dół).

Witrynie Gazeta.pl udało się wyprzedzić konkurentkę z o2.pl, która zanotowała spadki o 1,31 pkt proc. zasięgu, 7,22 mln odsłon oraz 39 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania (to 14,2, 23,6 i 26,4 proc. w dół).

Natomiast strona główna TVN24.pl zyskała 0,27 pkt proc. zasięgu (to 4,8 proc. w górę), tracąc 4 mln odsłon oraz 22 minuty i 55 sekund średniego czasu korzystania (to 9,4 i 9,8 proc. w dół).

Dołącz do dyskusji: Strony główne: WP.pl minimalnie przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła o2.pl, TVN24 przyciąga na najdłużej

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
JCB
Kompletnie tego nie rozumiem: czy nad tych stronach są playery, że ludzie tak długo siedzą? A może odwiedzają te witryny bezrobotni, którzy przesiadują składając tytuły po literce przez GODZINĘ? Kiedyś robiliście analizy, dziś analizy bywają tylko w komentarzach, jednak takie komentarze kasujecie, o czym sama się przekonałam kilka razy. Chyba nie chce mi się Was czytać, bo tabelkę to mogę pooglądać gdziekolwiek. Żegnam.
0 0
odpowiedź
User
Camilla
JBC, to jest czas spędzony średnio w miesiącu. Dla uproszczenia przyjmijmy 60 minut i 30 dni w miesiącu. To daje średnio 2 minuty dziennie. Teraz zastanów się, jaki komentarz jest Ci potrzebny aby zrozumieć tę liczbę? ;-)
0 0
odpowiedź
User
Dno dna
Tomasz Machała to wyjątkowy specjalista :D Prawdziwy case dla studentów dziennikarstwa (naiwnych do studiowania tego marnego kierunku jednak nie brakuje). Osiągnął poziom dna, syfu i mułu prześcigając serwis należący do Ringera Axela Sprignera, koncernu słynącego w specjalizowaniu się w wydawaniu taloidów (WP to nie tabloid, to padło znacznie niżej - kloaka, fakenews, szambo, clickbait agregacja z innych mediów - bez licencji na treści z PAP :D). Litości. Wchodzę tam pośmiać się z abblockiem oglądając białe tło w miejscu reklam, które chcielimi wyświetlić :D
0 0
odpowiedź