Studenci chcą pracować w branży reklamowej
Studenci najchętniej chcą pracować w finansach i bankowości oraz wbranży reklamowej. Na początek oczekują wynagrodzenia w wysokości 1tys. 926 zł netto - wynika z badania "Kariera z Pracodawcą".
Wyniki badania przedstawiono podczas zorganizowanej przez firmęGrupa Modus gali wręczenia nagród dla najlepszego pracodawcy. Totrzecia edycja badania.
Najwięcej chcą zarabiać przyszli pracownicy branży "inżynieria itechnologia" oraz "branża IT i telekomunikacja". Oczekują, iż wmomencie podjęcia pracy otrzymają odpowiednio 2 tys. 99 zł nettooraz 2 tys. 89 zł netto. Ich zdaniem, po roku zarobki te powinnywzrosnąć o około tysiąc złotych netto.
Z badań wynika, że najmniejsze oczekiwania mają przyszlipracownicy hotelarstwa i turystyki; na początek chcą otrzymywać 1tys. 787 zł, a po roku 2 tys. 704 zł.
Z badań przeprowadzonych przez Grupę Modus wynika, iż 51 proc.młodych ludzi chce pracować w dużej krajowej lub międzynarodowejfirmie, a 16 proc. planuje otworzyć własną działalność.
Jak powiedziała koordynator rankingu z firmy Grupa Modus AnnaMancar, o wyborze pracodawcy decyduje przede wszystkim dobraatmosfera i warunki pracy, a także możliwość rozwoju zawodowego.Takie kryteria są ważniejsze niż wynagrodzenie, które w rankinguzajęło 3. miejsce. Najmniej istotne okazały się czynniki związane zpromowaniem firmy na uczelni.
Mancar podkreśliła, że nowością tegorocznego badania jest fakt,że młodzi ludzie coraz bardziej cenią sobie możliwość godzeniażycia zawodowego z prywatnym. Takie kryterium wyboru zajęło teraz4., a rok temu 12. miejsce.
Jak zauważyli autorzy raportu, dokształcanie, udział wszkoleniach, znajomość ścieżki kariery czy twórcza atmosfera pracysą wyżej cenione przez przyszłych pracowników niż służbowysamochód.
Studenci odpowiadali też na pytanie, na co mogliby się zgodzić,podejmując pracę. 14 proc. mogłoby wyjeżdżać służbowo częściej niżraz w tygodniu, a 12 proc. zgodziłoby się na przeniesienie doinnego miasta. Niskie zarobki zaakceptowałoby jedynie 1 proc.badanych.
22 proc. polskich studentów chciałoby zmieniać pracę co 2-4lata, a 32 proc. chciałaby związać się z firmą na stałe.
Dla przyszłych pracowników najtrudniejszym elementem rekrutacjijest rozmowa w języku obcym. Tak uważa 36 proc. studentów.
W rankingu studenci wybierali też najlepszego pracodawcą 2007roku oferującego pracę, praktyki i staże. Podobnie jak w minionymroku, pierwsze miejsce zajęła firma Procter&Gamble. Firmą,która awansowała z 37. pozycji na 2., jest Capgemini.PricewaterhouseCoopers przeszło z 4. na 3. miejsce.
Firma Procter&Gamble zdobyła też pierwsze miejsce wkategorii "Najlepszy pracodawca 2007 - zdaniem biur karier".
Badanie, które trwało od października 2007 r. do kwietnia br.,zostało przeprowadzone wśród 4 tys. 790 studentów różnych uczelni ikierunków studiów oraz 88 biur karier.
Grupa Modus promuje markę pracodawcy na polskich uczelniach orazpomaga przedsiębiorstwom w przeprowadzeniu rekrutacjipracowników.
Dołącz do dyskusji: Studenci chcą pracować w branży reklamowej