„Stuff” nie zniknie z rynku. Jest nowy wydawca
Miesięcznik o gadżetach „Stuff” nie znika z polskiego rynku. Jego wydawanie od spółki Ginza Media Group, która ogłosiła upadłość, przejmie firma Arskom Group. Kolejny numer pisma ma trafić do sprzedaży pod koniec marca br.
- Stuff to jeden z największych magazynów dla mężczyzn na świecie, który ma ponad 4 miliony czytelników w 30 krajach. Polska edycja, która ukazywała się od września 2010, cieszyła się dużym zainteresowaniem zarówno czytelników, jak też reklamodawców - uzasadnia przejęcie wydawania pisma Wojciech Szaniawski, wydawca w Arskom Group. - Patrzymy na niego długoterminowo, dlatego budżet przygotowaliśmy z myślą o najbliższych sześciu latach - dodaje.
„Stuff” będzie kolejnym tytułem przejętym od Ginza Media Group przez Arskom. W sierpniu ub.r. spółka ta została wydawcą piłkarskiego pisma „FourFourTwo” (więcej na ten temat). Według wydawcy sprzedaje się ono obecnie w liczbie 15 tys. egz.
Wydawany przez Arskom „Stuff” nadal będzie kosztować dalej 7,90 zł, a jego nakład wyniesie 30-40 tys. egz. Przewidywana sprzedaż ma ukształtować się na poziomie 20 tys.. Następny numer ukaże się pod koniec marca br. Nowy wydawca zapowiada działania promocyjne, obejmujące duże portale internetowe, social media i punkty sprzedaży. Tytuł wydawany będzie na licencji Haymarket.
Nie wiadomo jeszcze, kto zostanie nowym redaktorem naczelnym magazynu (ostatnio funkcję tę pełnił Marcin Górecki, a wcześniej Marcin Prokop). - W tej chwili rozmawiamy z kilkoma osobami, które już u poprzedniego wydawcy były zaangażowane w tworzenie „Stuffa”. Pod koniec tygodnia będziemy znali nazwisko redaktora naczelnego - mówi Wirtualnemedia.pl Szaniawski.
Biurem reklamy pokieruje Konrad Cichosz, który ostatnio prowadził sprzedaż reklam w „FourFourTwo”, a wcześniej pracował w Marquard Media Polska Za jedną stronę reklamową w „Stuffie” - według cennika - trzeba będzie zapłacić 30 tys. zł, a za IV okładkę - 46 tys. zł. Oferowane będą jednak rabaty do 50 proc.
Ginza Media Group „Stuffa” wydawała od września 2010 roku. Na początku tego miesiąca spółka ogłosiła upadłość, po tym jak straciła płynność finansową. - Jest to powodowane utrzymująca się trudną sytuacją na rynku prasy, a w szczególności magazynów dla mężczyzn, wynikającą ze spadku czytelnictwa oraz znacząco niższych przychodów z reklam - tłumaczyła firma w komunikacie (więcej na ten temat). W portfolio Ginzy od grudnia 2011 roku był też magazyn „Maxim Polska”.
- Nie rozmawiamy na temat przejęcia „Maxima”. W naszej ocenie on jest projektem rokującym o wiele słabiej niż „Stuff” - mówi nam Wojciech Szaniawski.
Arskom Group poza magazynem „FourFourTwo” jest także właścicielem polskiej wersji portalu o treningu piłkarskim Performance24.pl. Spółka świadczy również usługi z zakresu custom publishingu, marketingu, public relations i kreowania wizerunku osób.
Dołącz do dyskusji: „Stuff” nie zniknie z rynku. Jest nowy wydawca