Sukces marketingu szeptanego w akcji Gadu-Gadu
O północy zakończyła się jedna z największych akcji marketingu szeptanego w polskim Internecie. Zabawa polegająca na ustawianiu odpowiedniego opisu na numerach Gadu-Gadu wciągnęła blisko pół miliona osób.
Akcja trwająca od 7 marca skierowana była do wielomilionowej społeczności użytkowników komunikatora internetowego Gadu-Gadu. Zorganizował ją właściciel komunikatora oraz dom mediowy OMD promujący mobilną wersję Gadu-Gadu w telefonach Tak Tak.
Mechanizm zabawy konkursowej opierał się na wykorzystaniu jednej z najpopularniejszej funkcjonalności wykorzystywanej w komunikatorze przez użytkowników, tj. statusów opisowych.
Zadaniem użytkowników było dodanie do listy kontaktów specjalnego numeru GG 602, który był obsługiwany przez specjalny system automatycznej odpowiedzi (infobot). Numer 602 miał ustawiony specjalny opis „Tak Tak to ja dziś wygram telefon z GG”.
Użytkownik, aby wziąć udział w zabawie, musiał na swoim numerze ustawić taki sam opis jak 602, wówczas otrzymywał więcej szczegółów zabawy konkursowej, po dalsze informacje był również kierowany do specjalnej Wizytówki w portalu społecznościowym MojaGeneracja.pl. Na wizytówce infobota 602 – mojageneracja.pl/602 - można było ocenić zabawę, zostawiać komentarze oraz inne wiadomości.
Wśród internautów mających ustawiony opis „Tak Tak to ja wygram nowy telefon z GG” infobot Tak Tak co godzinę losował 1 szczęściarza zadając mu proste pytanie przez GG. Prawidłowa odpowiedź gwarantowała nagrodę w postaci startera Tak Tak z telefonem Nokia 2610 oraz mobilną wersją Gadu-Gadu.
Jak podkreślają organizatorzy, innowacyjność działań marketingowych polegała na niemal całkowitym skupieniu się na marketingu szeptanym wśród użytkowników Gadu-Gadu. System polecania wzajemnego konkursu rozwijał się w mgnieniu oka. Po pierwszych kilku godzinach trwania zabawy ponad 3500 użytkowników miało ustawiony konkursowy opis na swoim numerze GG. Obserwując jednak listę kontaktów widać było jak z każdą minutą kolejna osoba dołączała do konkursu.
W ostatnim dniu zabawy ponad 450 000 osób miała ustawiony ten sam konkursowy opis, ponad 4 000 000 razy zmieniono status na konkursowy, a ponad 400 000 osób pisało choć raz do numeru 602.
To jednak nie wszystko. Zamieszczane przez użytkowników wpisy zarówno na wizytówce numeru 602 w Mojej Generacji, jak i ich własnych stronach serwisu Moja Generacja były bardzo pozytywne. Moderacja zabawy ze strony organizatorów nie była potrzebna. Przeciwnie, dochodziło wręcz do takich sytuacji, w których użytkownicy wzorując się na zasadach konkursu organizowali swoje własne akcje nagradzając innych buziakiem czy rodzynkami.
Zabawa znalazła swoje naśladownictwo również w codziennym korzystaniu z komunikatora Gadu-Gadu, np. użytkownicy zmieniali w zależności od potrzeb hasło z opisu konkursowego do swoich celów: „Tak Tak to ja zdam egzamin z chemii” czy „Tak Tak to ja dostanę w pracy podwyżkę.”
- Planując tą akcję nie spodziewaliśmy się aż tak wspaniałego rezultatu. Według specjalistów od marketingu szeptanego, z którymi konsultowaliśmy pomysł zabawy, już kilkanaście tysięcy osób bawiących się w tą wymagającą zaangażowania zabawę byłoby sukcesem. Ten wynik – 450 tysięcy osób - jednak przerósł nasze największe oczekiwania! – twierdzą twórcy fabuły - Marcin Barciński (OMD Digital) oraz Karolina Kraus (Gadu-Gadu S.A.).
Zdaniem agencji Heureka, specjalizującej się w kreacji i realizacji niestandardowych rozwiązań marketingowych w tym oczywiście w viral marketingu, to największy sukces marketingu szeptanego w polskim Internecie stworzony w tak krótkim czasie.
- Zaangażowanie użytkowników do aktywności w sieci to trudne zadanie, zwłaszcza jeśli ta aktywność związana jest udziałem w projekcie marketingowym. Trudne nie znaczy niemożliwe, jak widać po ciekawym przykładzie skutecznych działań advertainmentowych (zabawo-reklama) zorganizowanych przez Tak-Tak i Gadu-Gadu. Kluczem do sukcesu projektu jest innowacyjna prostota mechanizmu konkursowego oraz znakomicie dopasowana do profilu grupy docelowej kampania buzz marketingowa. O skuteczności działań mówią wyniki – komentuje Aleksander Winciorek z agencji Heureka.
Dołącz do dyskusji: Sukces marketingu szeptanego w akcji Gadu-Gadu