SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Od Dove do Toyoty i Budweisera: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl

W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego odbędzie się mecz Super Bowl, który co roku jest ważnym wydarzeniem w branży reklamowej. O mistrzostwo NFL zagrają Kansas City Chiefs i San Francisco 49ers, a w przerwie wystąpi Usher. W Polsce mecz będzie transmitowany od północy na antenach Polsatu i Polsatu Sport. Przedstawiamy spoty, które w amerykańskiej telewizji można będzie obejrzeć przy Super Bowl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Dziś kilka minut po północy rusza wielkie święto futbolu amerykańskiego - Super Bowl. Na stadionie Allegiant w Las Vegas w stanie Nevada zawodnicy Kansas City Chiefs zmierzą się z San Francisco 49ers. Minęły cztery lata, odkąd Chiefs pokonali 49ers w meczu o mistrzostwo NFL w 2020 roku i rok od zwycięstwa Chiefs nad Philadelphia Eagles. 

Atrakcją ma być sponsorowany przez Apple Music występ Ushera w przerwie meczu. 

W tym roku Super Bowl transmituje stacja CBS, ale mecz będzie można także obejrzeć w Paramount Plus. W Polsce fani amerykańskiego futbolu obejrzą finał rozgrywek NFL w Polsacie i Polsacie Sport. 

Od lat jednak Super Bowl to nie tylko święto amerykańskiego futbolu, ale też - a może przede wszystkim - wielkie reklamowe show. Wiele marek miesiącami pracuje nad reklamami, które pojawiają się tylko tego jednego wieczoru. Decydują się na pokazanie się przy tej transmisji, mimo że ceny spotów są astronomiczne - za półminutową reklamę trzeba zapłacić w tym roku od 6 do 7 mln dolarów. W ub.r. w ciągu ok. 40 minut pokazano ok. 70 reklam. 
W ub.r. transmisję meczu w USA obejrzało ponad 113 mln widzów. 

Trzygodzinny pokaz reklam z meczem w przerwach

Niektórzy eksperci uważają, że tak naprawdę dla wielu Super Bowl to de facto trzygodzinny pokaz reklam z meczem piłkarskim pokazywany okazjonalnie w przerwach.

Według Paula Hardarta, profesora marketingu w Stern na Uniwersytecie Nowojorskim, widzowie w tym roku zauważą „wyraźne odejście” od technologii, takich jak sztuczna inteligencja, a w szczególności kryptowaluty , w stronę reklamowanych bardziej „tradycyjnych produktów, które są częścią codziennego życia konsumentów”. 

„Biorąc pod uwagę obecną niepewność na świecie, w tym konflikty geopolityczne i spolaryzowany klimat polityczny, wydaje się, że reklamodawcy skłaniają się w stronę reklam poprawiających samopoczucie, które w większym stopniu skupiają się na zabawie, humorze i rozrywce – co jest zgodne z podnoszącą na duchu atmosferą Super Bowl – powiedział Paul Hardart w rozmowie z CNN. 

Jego zdaniem pomimo ogromnej ceny za spot, dla marketerów nadal jest to opłacalna inwestycja. „Oprócz bezpośredniego kontaktu z milionami widzów oferuje długoterminową wartość dzięki zwiększonej rozpoznawalności marki i zaangażowaniu” – stwierdził Hardart, dodając, że reklamy Super Bowl często przyciągają więcej uwagi w internecie za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzięki czemu stają się efektywniejsze niż tradycyjny spot telewizyjny sobie.

W amerykańskich mediach dużo się mówi o Taylor Swift w kontekście Super Bowl. Oczekuje się, że dzień wcześniej przyleci z koncertu w Japonii i wyląduje w Las Vegas w samą porę, aby kibicować swojemu chłopakowi Travisowi Kelce, zawodnikowi Chiefs. 

Paul Hardart powiedział, że jej ​​potencjalna obecność „prawdopodobnie będzie miała znaczący wpływ nie tylko na wielkość widowni, ale także na jej strukturę demograficzną”. Widać to już w reklamach takich marek, Elf Cosmetics, reklamach produktów do makijażu L'Oreal NYX po raz pierwszy oraz kampanii Dove - marki, która wraca do Super Bowl po prawie 20-letniej nieobecności.

„Mecz dwóch znanych i lubianych drużyn w połączeniu z obecnością Taylor Swift może sprawić, że publiczność Super Bowl będzie największa od lat” – przewiduje Paul Hardart.

Poniżej zestawienie reklam przygotowanych na tegoroczny Super Bowl:

CrowdStrike „The Future”

 


Homes.com „Back to school”                                                             
 

 Kia, „Perfect 10”    

 

Microsoft                                                              
 

 Snapchat „Less social media”                                                             
 

 Stok Cold Brew                                                             
 

 T-Mobile                                                              
 

 Toyota, „Dareful Handle”                                                             
 

 CeraVe /L’Oreal                                                              
 

 Elf Cosmetics

 

 Foundation to Combat Antisemitism                                                             
 

 Squarespace „Hello Down There”                                                             
 

 BetMGM „He’s Won Enough”                                                             
 

 Frito-Lay „Taste the victory”                                                             
 

 Bud Light „Easy Night Out”                                                             
 

 FanDuel                                                              
 

 M&M’s                                                              
 

 Mtn Dew                                                             
 

 Nerds                                                              
 

 Popeyes „The Wait is Over”                                                             
 

 State Farm                                                              
 

 Uber „Don’t forget Uber Eats”

 

 BMW „Talkin Like Walken”                                                             
 

 Doritos „Dina&Mita”                                                             
 

 E-Trade

 

 Come Near „He Gets Us”                                                             
 

 Molson Coors „The Return of the Coors Light Chill Train”

 

 Pringles                                                              
 

 Reese’s                                                             
 

Skechers                                                              

 

TurboTax „The Turbo Tax Super Bowl File”

 

Booking.com                                                             

 

Dove „Hard Knocks”                                  

 

Drumstick „Doctor on the plane”                                                             
 

Google „Javier in frame”                                                             
 

Starry/PepsiCo

 

Etsy                                                             
 

Michelob Ultra                                                             
 

 

 Miller Lite „Runnig if the beer ads”                                                             
 

NFL                                                              
 

NYX

 

Oikos „Hold my Oikos”

 

Oreo                                                             
 

Peta                                                             
 

Popeyes „”The Wait is Over”                                                             
 

Pringles „Uncanny”                                                             
 

Silk „Silk feel planty food”                                                             
 

Bodyarmor „Field of fake”                                                             
 

Paramount+                                                             
 

Verizon                                                              
 

Budweiser                                                              
 

Lindt „Life is a ball”                                                             
 

Pluto TV                                                             
 

DoorDash                                                              
 

Hellmann’s „Mayo Cat”                                                              
 

Kawasaki                                                             
 

 Volkswagen „Arrival”

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Od Dove do Toyoty i Budweisera: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
good
Tyle reklam w artykule to jeszcze w internecie nie widziałem. Super bowling to w Polsce zbiera przed telewizorami miliony widzów. Ludzie biorą urlopy...
odpowiedź
User
Laleczka
Czyli wraz z meczem będą na Polsacie transmitowane również amerykańskie reklamy ??
odpowiedź
User
Kardugan
Super, nie posiadam się z radości na te reklamy.
odpowiedź