Od Dove do Toyoty i Budweisera: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl
W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego odbędzie się mecz Super Bowl, który co roku jest ważnym wydarzeniem w branży reklamowej. O mistrzostwo NFL zagrają Kansas City Chiefs i San Francisco 49ers, a w przerwie wystąpi Usher. W Polsce mecz będzie transmitowany od północy na antenach Polsatu i Polsatu Sport. Przedstawiamy spoty, które w amerykańskiej telewizji można będzie obejrzeć przy Super Bowl.
Dziś kilka minut po północy rusza wielkie święto futbolu amerykańskiego - Super Bowl. Na stadionie Allegiant w Las Vegas w stanie Nevada zawodnicy Kansas City Chiefs zmierzą się z San Francisco 49ers. Minęły cztery lata, odkąd Chiefs pokonali 49ers w meczu o mistrzostwo NFL w 2020 roku i rok od zwycięstwa Chiefs nad Philadelphia Eagles.
Atrakcją ma być sponsorowany przez Apple Music występ Ushera w przerwie meczu.
W tym roku Super Bowl transmituje stacja CBS, ale mecz będzie można także obejrzeć w Paramount Plus. W Polsce fani amerykańskiego futbolu obejrzą finał rozgrywek NFL w Polsacie i Polsacie Sport.
Od lat jednak Super Bowl to nie tylko święto amerykańskiego futbolu, ale też - a może przede wszystkim - wielkie reklamowe show. Wiele marek miesiącami pracuje nad reklamami, które pojawiają się tylko tego jednego wieczoru. Decydują się na pokazanie się przy tej transmisji, mimo że ceny spotów są astronomiczne - za półminutową reklamę trzeba zapłacić w tym roku od 6 do 7 mln dolarów. W ub.r. w ciągu ok. 40 minut pokazano ok. 70 reklam.
W ub.r. transmisję meczu w USA obejrzało ponad 113 mln widzów.
Trzygodzinny pokaz reklam z meczem w przerwach
Niektórzy eksperci uważają, że tak naprawdę dla wielu Super Bowl to de facto trzygodzinny pokaz reklam z meczem piłkarskim pokazywany okazjonalnie w przerwach.
Według Paula Hardarta, profesora marketingu w Stern na Uniwersytecie Nowojorskim, widzowie w tym roku zauważą „wyraźne odejście” od technologii, takich jak sztuczna inteligencja, a w szczególności kryptowaluty , w stronę reklamowanych bardziej „tradycyjnych produktów, które są częścią codziennego życia konsumentów”.
„Biorąc pod uwagę obecną niepewność na świecie, w tym konflikty geopolityczne i spolaryzowany klimat polityczny, wydaje się, że reklamodawcy skłaniają się w stronę reklam poprawiających samopoczucie, które w większym stopniu skupiają się na zabawie, humorze i rozrywce – co jest zgodne z podnoszącą na duchu atmosferą Super Bowl – powiedział Paul Hardart w rozmowie z CNN.
Jego zdaniem pomimo ogromnej ceny za spot, dla marketerów nadal jest to opłacalna inwestycja. „Oprócz bezpośredniego kontaktu z milionami widzów oferuje długoterminową wartość dzięki zwiększonej rozpoznawalności marki i zaangażowaniu” – stwierdził Hardart, dodając, że reklamy Super Bowl często przyciągają więcej uwagi w internecie za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzięki czemu stają się efektywniejsze niż tradycyjny spot telewizyjny sobie.
W amerykańskich mediach dużo się mówi o Taylor Swift w kontekście Super Bowl. Oczekuje się, że dzień wcześniej przyleci z koncertu w Japonii i wyląduje w Las Vegas w samą porę, aby kibicować swojemu chłopakowi Travisowi Kelce, zawodnikowi Chiefs.
Paul Hardart powiedział, że jej potencjalna obecność „prawdopodobnie będzie miała znaczący wpływ nie tylko na wielkość widowni, ale także na jej strukturę demograficzną”. Widać to już w reklamach takich marek, Elf Cosmetics, reklamach produktów do makijażu L'Oreal NYX po raz pierwszy oraz kampanii Dove - marki, która wraca do Super Bowl po prawie 20-letniej nieobecności.
„Mecz dwóch znanych i lubianych drużyn w połączeniu z obecnością Taylor Swift może sprawić, że publiczność Super Bowl będzie największa od lat” – przewiduje Paul Hardart.
Poniżej zestawienie reklam przygotowanych na tegoroczny Super Bowl:
CrowdStrike „The Future”
Homes.com „Back to school”
Kia, „Perfect 10”
Microsoft
Snapchat „Less social media”
Stok Cold Brew
T-Mobile
Toyota, „Dareful Handle”
CeraVe /L’Oreal
Elf Cosmetics
Foundation to Combat Antisemitism
Squarespace „Hello Down There”
BetMGM „He’s Won Enough”
Frito-Lay „Taste the victory”
Bud Light „Easy Night Out”
FanDuel
M&M’s
Mtn Dew
Nerds
Popeyes „The Wait is Over”
State Farm
Uber „Don’t forget Uber Eats”
BMW „Talkin Like Walken”
Doritos „Dina&Mita”
E-Trade
Come Near „He Gets Us”
Molson Coors „The Return of the Coors Light Chill Train”
Pringles
Reese’s
Skechers
TurboTax „The Turbo Tax Super Bowl File”
Booking.com
Dove „Hard Knocks”
Drumstick „Doctor on the plane”
Google „Javier in frame”
Starry/PepsiCo
Etsy
Michelob Ultra
Miller Lite „Runnig if the beer ads”
NFL
NYX
Oikos „Hold my Oikos”
Oreo
Peta
Popeyes „”The Wait is Over”
Pringles „Uncanny”
Silk „Silk feel planty food”
Bodyarmor „Field of fake”
Paramount+
Verizon
Budweiser
Lindt „Life is a ball”
Pluto TV
DoorDash
Hellmann’s „Mayo Cat”
Kawasaki
Volkswagen „Arrival”
Dołącz do dyskusji: Od Dove do Toyoty i Budweisera: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl