„Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Drugie miejsce utrzymał „Super Express”, a „Gazeta Wyborcza” zanotowała największy procentowy spadek sprzedaży - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2016 roku wyniosła 268 764 egz., czyli o 10,36 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 162 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,31 proc. Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,36 proc. do 129 786 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz drugi w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza”. (różnica pomiędzy tymi tytułami w listopadzie ub.r. wyniosła 2 376 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej (wówczas przewaga „SE” nad „GW” wyniosła 408 egz.).
W połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu "GW".
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,29 proc. Dziennik ten w listopadzie ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 095 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 539 egz., po spadku o 7,85 proc.
ZKDP | listopad | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 387 160 | 268 764 | 268 764 | 418 700 | 299 819 | 299 819 | -10,36% |
Super Express | 227 525 | 132 886 | 132 162 | 243 377 | 141 778 | 141 058 | -6,31% |
Gazeta Wyborcza | 215 621 | 148 322 | 129 786 | 243 396 | 177 979 | 157 055 | -17,36% |
Rzeczpospolita | 61 693 | 52 200 | 52 095 | 66 107 | 55 948 | 55 003 | -5,29% |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 140 | 51 844 | 42 539 | 58 334 | 55 876 | 46 165 | -7,85% |
Przegląd Sportowy | 53 958 | 26 193 | 26 193 | 60 058 | 28 721 | 28 721 | -8,80% |
Gazeta Polska Codziennie | 67 477 | 19 183 | 19 178 | 57 525 | 19 975 | 19 927 | -3,76% |
Puls Biznesu | 12 864 | 12 238 | 9 951 | 14 109 | 13 181 | 10 594 | -6,07% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 787 | 4 723 | 4 362 | 10 127 | 5 740 | 5 135 | -15,05% |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Fakt”, który zyskał 0,68 proc.
Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,06 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | listopad | październik | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 387 160 | 268 764 | 268 764 | 392 272 | 266 940 | 266 940 | 0,68% |
Super Express | 227 525 | 132 886 | 132 162 | 230 387 | 136 405 | 135 685 | -2,60% |
Gazeta Wyborcza | 215 621 | 148 322 | 129 786 | 225 597 | 153 088 | 135 277 | -4,06% |
Rzeczpospolita | 61 693 | 52 200 | 52 095 | 61 806 | 52 245 | 52 139 | -0,08% |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 140 | 51 844 | 42 539 | 51 966 | 49 768 | 42 498 | 0,10% |
Przegląd Sportowy | 53 958 | 26 193 | 26 193 | 55 454 | 27 213 | 27 213 | -3,75% |
Gazeta Polska Codziennie | 67 477 | 19 183 | 19 178 | 70 086 | 19 898 | 19 890 | -3,58% |
Puls Biznesu | 12 864 | 12 238 | 9 951 | 12 996 | 12 317 | 9 966 | -0,15% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 787 | 4 723 | 4 362 | 6 775 | 4 736 | 4 372 | -0,23% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)
Koniec epoki papieru idzie szybkimi krokami.